Radovi na autocesti Draženci - Gruškovje počeli su sredinom 2015., a već je u prometnoj funkciji polovica trase, dok će gradnja preostalih 5,78 kilometara autoceste do Macelja, za što je angažirano poduzeće Euroasfalt iz Sarajeva, biti dovršena kroz dvije godine. Tako u turističkoj sezoni 2019. više neće dolaziti do zastoja, navodi Delo, pozivajući se na planove tvrtke DARS kao državnog investitora i upravljača slovenskim autocestama.
Građevinari su ove godine plan premašili za dva posto, zahvaljujući lijepom vremenu i dobroj organizaciji, piše Delo. Kad 13 kilometara duga autocesta od mjesta Dražence do graničnog prijelaza Macelj bude dovršena, stajat će ukupno 251 milijun eura, od čega je dobar dio dobiven ili osiguran iz europskih fondova, navode slovenski mediji.
Gradnja se odužila zbog teškog terena na kojemu je planirano sedam nadvožnjaka, tri podvožnjaka, petnaestak mostova, više prijelaza za pješake, bicikliste i životinje, te jedan dvocijevni tunel dužine 105 metara.
Zadnje usko grlo na svom dijelu Pyhrnske ceste Hamburg - Solun, preko Nuernberga, Graza i Maribora, u Hrvatsku i dalje, Austrija je riješila prije 12 godina ugradnjom druge cijevi u tunelu Plabutsch kod Graza, piše Delo, ali dodaje da bi nakon što poslove dovrši Slovenija zastoji mogli nastajati na hrvatskoj strani.
"Autocesta od Macelja do Zagreba još nije dovršena, pa se promet između Đurmanca i Krapine odvija dvosmjerno na polovici autoceste. Nije poznato kad će se napraviti preostala polovica punog profila na trasi na kojoj su planirana i tri tunela", navodi Delo te dodaje da bi to moglo izazivati veće zastoje u turističkoj sezoni.