"Lufthansa je odlučila odmah izbjegavati istočnoukrajinski zračni prostor", rekla je glasnogovornica te tvrtke. Letovi prema Kijevu i Odesi zasad se neće ukidati, dodala je.
I ruski državni prijevoznik Aeroflot, kao i ruska aviokompanija Transaero objavili su da će ubuduće izbjegavati ukrajinski zračni prostor.
Uprave za sigurnost zračnog prometa Sjedinjenih Država i Europe upozorile su još u travnju pilote na potencijalni rizik lete li u ukrajinskome zračnom prostoru ili blizu njega, javio je u četvrtak Reuters.
U zrakoplovu nije bilo Rusa
Ruska agencija Itar-Tass prenijela je podatak koji je dobila od dužnosnika ministarstva izvanrednih stanja, da u malezijskome u Boeingu 777 koji je pao kraj istočnoukrajinskoga sela Grabova, među 295 poginulih putnika i članova posade nije bilo Rusa.
Predstavnica britanskoga prijevoznika British Airways rekla je da njihovi zrakoplovi ne lete u ukrajinskome zračnom prostoru, "osim jednom na dan, na liniji između Heathrowa i Kijeva, ali Kijev je nekoliko stotina kilometara od mjesta pada malezijskoga zrakoplova", rekla je.
Francuska je, kako prenosi agencija AFP, pozvala sve francuske zračne prijevoznike da izbjegavaju ukrajinski rzačni prostor, rekao je državni tajnik u ministarstvu prometa Frederic Cuvillier.
Američka uprava izdala je 23. travnja "posebnu obavijest" američkim prijevoznicima u vezi s ukrajinskim zračnim prostorom i preporučila da bez posebnog odobrenja američkih vlasti ne lete u zračnome prostoru krimskoga grada Simferopolja.
U toj je obavijesti i upozorenje u vezi s letenjem i u druge dijelove Ukrajine, pa i u Kijev, Lviv, Dnipropetrovsk i Odesu. Rečeno im je "da budu iznimno oprezni zbog stalnog potencijala za nestabilnost". To upozorenje na snazi će biti do 23. travnja 2015.
Veliki rizik
Europska agencija i agencija za civilno zrakoplovstvo Ujedinjenih naroda ICAO upozorili su da su zračni prijevoznici izloženi "velikome riziku" u tome području, te im preporučili da biraju alternativne pravce.