RT javlja kako je Pentagon jednoj britanskoj PR tvrtki platio pola bilijuna američkih dolara da napravi lažne terorističke snimke u Iraku, kao dio tajne propagande koju su otkrili stručnjaci iz Zavoda za istraživačko novinarstvo.
PR tvrtka Bell Pottinger, poznata po nizu kontroverznih klijenata, uključujući saudijsku vladu i čileanskog diktatora Augusta Pinocheta navodno je radila s američkom vojskom kako bi stvorila stvarila lažne terorističke video spotove u Iraku, u sklopu tajne operacije.
Dok je iračka pobuna bjesnila i američka invazija na Irak bila na vrhuncu, lažna propaganda Al-Kaide i propagandni video materijali su bili proizvedeni unutar dobro-osigurane zgrade u američkoj vojnoj bazi ukrašenoj znakovima "ne ulazi" i "povjerljivo".
U tim bi videima prikazivali Al-Kaidu u negativnom svjetlu i pratili osumnjičene simpatizere.
I Bijela kuća i general David Petraeus, bivši general koji je dijelio povjerljive informacije sa svojom ljubavnicom, potpisao se na sadržaj proizveden od strane agencije.
Operacija 'Bell Pottinger' započela je ubrzo nakon američke invazije na Irak i bila je zadužena za promoviranje 'demokratskih izbora' za administraciju prije prelaska na unosnije psihološke i informacijske operacije.
Bivši zaposlenik Martin Wells je rekao FBI-u što je radio u Iraku nakon što je bio angažiran kao montažer tvrtke Bell Pottinger. U roku od 48 sati, on bi sletio u Bagdad da bi uređivao sadržaj za tajne 'psihološke operacije' u vojnom kampu 'Camp Victory'.
Firma Bell Pottinger je stvorila televizijske reklame koje prikazuju Al-Kaidu u negativnom svjetlu, kao i stvaranje sadržaja tako da izgleda kao da je došao s 'Arapske TV'. Filmska ekipa je poslana da snimi ratni napad u formi niske kvalitete videa.
Tvrtka bi ga zatim uredila kako bi izgledao poput snimke za vijesti. Oni bi također izrađivali skripte za arapske sapunice u kojima su likovi odbijali terorizam sa sretnim posljedicama.
Tvrtka je također radila lažne propagandne video materijale koji su povezani sa Al-Kaidom, koji su potom ostavljeni u vojne svrhe u kućama u koje je upadala američka vojska.
Radnici su dobili posebne upute za izradu videa. "Moramo napraviti ovaj video stil i moramo koristiti Al-Kaidine snimke", Wells je rekao.
"Moramo napraviti video dugačak 10 minuta, i to treba biti u ovom formatu, i moramo ga kodirati na ovaj način". Spotovi su stvoreni da se mogu gledati i na Real Playeru koji treba internet vezu za pokretanje.
CD-ovi su imali ugrađeni kod koji ih je povezivao sa uslugom Google Analytics što je omogućilo vojsci da prati IP adrese na kojima se video pušta.
Prema Wellsu, video se djelio u Iranu, Siriji i SAD-u.
"Ako se jedan, 48 sati ili tjedan dana kasnije pojavio u drugom dijelu svijeta, onda je to još zanimljivije", objasnio je Wells.
"I oni traže više, jer to vam daje trag".
Pentagon je potvrdio da je ta PR tvrtka radila za njih pod vladnim organizacijom 'Information Operations Task Force (IOTF)' te je stvarala sadržaje za koje kažu da su 'istiniti'. Tvrtka je također radila za 'Joint Psychological Operations Task Force (JPOTF)'.
Pentagon je rekao da ne može komentirati JPOTF operacije.
Američki zakon zabranjuje vladu da koristi propagandu nad vlastitim građanima, stoga su koristili inozemnu tvrtku za izradu video sadržaja.