Tada je i posljednjem optimistu postalo jasno da s Deutsche Bahnom nešto nije u redu. Godinama vođena loša kadrovska politika dovela je do toga da se jedan od najvećih poslodavaca Njemačke nađe u više nego neugodnoj situaciji, a i dalje im prijete blokade jer je osoblja sve manje, piše Deutsche Welle.
Problem nije poznat tek od katastrofe u Mainzu. Godinama je ovaj koncern, koji širom svijeta zapošljava 300.000 ljudi, štedio novac i ukidao stalna radna mjesta. Većina radnih mjesta, otprilike polovina, ukinuta je devedesetih godina. Nakon ujedinjenja Njemačke ujedinjene su i željeznice Istočne i Zapadne Njemačke u jedno poduzeće, a 1994. godine je završeno restrukturiranje. "U Njemačkoj smo nekada imali 400.000, a sada imamo 200.000 zaposlenih. To je otprilike broj koji će uz lagani porast i ostati", kaže član Upravnog odbora koncerna i šef odjela za ljudske resurse Ulrich Weber.
Svake godine oko 7.000 ljudi odlazi u mirovinu
Godine 2006., pred izlazak Deutsche Bahna na burzu, ponovo je došlo do masovnih ukidanja radnih mjesta. Sindikati su od samog početka kritizirali politiku otpuštanja, vođenu još od devedesetih. "Sada su spoznali da samo kvalificirani radnici i to u dovoljnom broju, mogu ostvariti zacrtani rezultat i pobrinuti se da putnici budu zadovoljni", kaže predsjedavajući Sindikata željezničara Alexander Kirchner.
Sada je međutim došlo do iznenadne promjene smjernica. Do 2020. godine Deutsche Bahn svake godine mora zaposliti do 10.000 novih radnika. Tijekom 2013. zaposlili su 9.750 ljudi, a do 2020. godine bi se ovaj trend trebao nastaviti istim tempom. Koncern stoji pred velikim izazovom: svake godine oko 7.000 ljudi odlazi u mirovinu, a 44 posto zaposlenih u koncernu već je sad starije od 50 godina.
U travnju 2013. Deutsche Bahn je potpisao tzv. demografski kolektivni ugovor, koji važi za 150.000 suradnika i predviđa preuzimanje mladih, koji se u okviru provjerenog njemačkog dualnog sustava (kombinacija teorije u školama i intenzivne prakse na radnom mjestu) obrazuju i školuju u okviru koncerna. Svi oni će u njemačkim željeznicama odmah po završetku školovanja dobiti stalno radno mjesto. Tu bi se mogao realizirati i plan njemačkih poslodavaca da mladima iz južne Europe pruže priliku za uključivanje u njemačko tržište rada. No i za radnike iz Hrvatske je ovo možda zanimljiva opcija jer, iako za građane Hrvatske vrijede ograničenje prilikom ulaska na njemačko tržište rada, za znanstvenike i kvalificirano osoblje ove prepreke ne važe.
Uz sve to dolazi i model fleksibilnog radnog vremena, pojačana zaštita od otkaza, radni raspored po mjeri zaposlenih i slično. Radnici koji su zaposleni samo na određeno vrijeme, nakon godinu dana rada bi morali imati ista primanja kao i stalno zaposleni. Bilo da moraju popunjavati nastale praznine novim suradnicima, školovati pomladak i vezati stručnjake za koncern, Deutsche Bahn imaju puno ruke posla, kako se više nikada ne bi ponovila situacija sa kojom se prošle godine suočio kolodvor u Mainzu. http://www.dw.de/njema%C4%8Dka-%C5%BEeljeznica-u-potrazi-za-radnom-snagom/a-17341928