Veliku prašinu podigao je intervju američkog novinara CBS-a Scott Pelleyja s izvršnim direktorom Googlea Sundar Pichai u kojem je iznio čak dozu zabrinutosti zbog razvoja umjetne inteligencije jer se ona munjevito razvija, a propisi koji bi trebali spriječiti zloupotrebe donose se sporo.
Pichai je u intervjuu otkrio kako su u Googleovom laboratoriju za razvoj umjetne inteligencije u Londonu razvili robot koji je uz pomoć umjetne inteligencije sam od sebe naučio igrati nogomet!
Iza ovog stoji Googleova tvrtka pod nazivom DeepMind koja upravo sada kreira moguću budućnost.
Reakcija novinara Scott Pelleya kad je vidio igru robota koji su sami od sebe naučili kako zabijati golove bila je jednostavano: "O, moj Bože..."
Nogometna utakmica u DeepMindu izgleda kao zabava i igra. No evo što je na stvari, judi nisu programirali ove robote da igraju, sami su naučili igru.
Potpredsjednica odjela za istraživanje i robotiku DeepMinda Raia Hadsell objasnila je: "On smišlja zanimljive različite strategije, različite načine hodanja, različite načine blokiranja…"
Inženjeri su koristili tehnologiju snimanja pokreta kako bi naučili program umjetne inteligencije kako se kretati poput čovjeka.
Ali na nogometnom igralištu robotima je dana samo jedna uputa - postići pogodak. Programu je trebalo oko dva tjedna da sam sebe nauči igrati nogomet. Isprobavao je različite poteze, uvijek iznova, odbacio je one koji nisu imali rezultate, radio je na onim pokretima koji su imali uspjehe i stvorili su - nogometne zvijezde.
Vježbanjem su postali sve bolji. Ali neovisno o robotima, umjetna inteligencija igra na tisuće igara i izmišlja vlastite taktike.
Sam razvija tkatiku
Vračajući se na nogomet, Raia Hadsell promatrajući igru robota primjećuje: "Pomislili bismo da će crveni igrač zgrabiti loptu, ali umjesto toga, samo se zaustavlja, vraća, dodaje loptu i onda ide prema golu."
Novinar Pelley je primjetio: "Umjetna inteligencia shvatila je kako to učiniti sama..."
"Tako je. Tako je! I potrebno je neko vrijeme. U početku svi igrači samo zajedno trče za loptom kao skupina, znate, 6-godišnjaka kad prvi put igraju loptu. S vremenom počinjemo shvaćati: 'Ah, koja je strategija? Ti ideš za loptom... Dolazim ovuda. Ili bismo trebali proći... Ili bih trebao blokirati dok ti dođeš do cilja?' Dakle, vidimo svu tu koordinaciju koja se pojavljuje u predstavi", Raia Hadsell.
Rudarenje, oporavak od katastrofa
Raia Hadsell je rekla da takvo istraživanje na kraju može dovesti do robota koji mogu izaći iz tvornica i raditi poslove kao što su rudarenje, rad na opasnim građevinskim radovima ili istraživanje ili oporavak od katastrofe.
Sama tvrtka Deepmind ima oko 1000 ljudi, osnovana je prije 12 godina kada nitko nije radio na umjetnoj inteligenciji i investitori nisu htjeli dati dva centa. Sada u njen razvoj ulijevaju milijarde.
A među najvećim promjenama u DeepMindu bilo je otkriće da strojevi koji sami uče mogu biti kreativni. Program AlphaZero osmislio je pobjedničku šahovsku strategiju kakvu nitko nikada nije vidio.
Demis Hassabis koji radi DeepMind prodao Googleu 2014. godine objasnio kako sve funkcionira: "Igra protiv sebe desetke milijuna puta. Dakle, može istraživati dijelove šaha o kojima možda ljudski šahisti i programeri koji programiraju šahovska računala prije nisu razmišljali."
OTaj program nikad nije umoran, gladan i igra šah cijelo vrijeme. AlphaZero pokreće se ujutro i počinje se igrati nasumično, do ručka može pobijediti većinu šahista, a do večeri jača je od svjetskog prvaka.
Pogledajte kako roboti igraju nogomet, koji su sami naučili, u videu: