Kapetan pakistanskog aviona koji se srušio prošli tjedan, usmrtivši 97 ljudi koji su se nalazili u njemu, približio se aerodromu u Karachiju a da nije javio da ne može otvoriti opremu za slijetanje te je tri puta udario pistu, rekao je danas pakistanski ministar.
Istražitelji su u olupini pakistanskog Airbusa A320 koji se srušio u stambeno naselje u Karachiju prošli petak našli snimku razgovora u pilotskoj kabini, rekao je glasnogovornik aviokompanije. Pad je preživjelo dvoje ljudi. Let PK83030 koji je dolazio iz smjera Lahorea na istoku, srušio se dok je drugi puta pokušao sletjeti na pistu. Crna kutija već je pronađena.
Nije bio na propisnoj visini
Ministar civilnog zrakoplovstva Ghulam Sarwar Khan rekao je novinarima da su motori aviona dotaknuli tlo tri puta pri prvom pokušaju slijetanja. "Pilot nije javio da se njegova oprema za slijetanje ne otvara. Nestručno je motorima tri puta dotaknuo tlo", rekao je Khan.
"Svi tragovi su prisutni (na pisti). Nije bio na propisnoj visini... Kontrolni toranj ga je informirao da nije na propisnoj visini, da treba smanjiti visinu", rekao je, dodavši da je pilot odgovorio: "Snaći ću se."
Prema informacijama koje su objavljene na mrežnoj stranici liveatc.net koja donosi vijesti o avio komunikaciji, pilot je rekao kontrolorima "sad smo na sigurnom" tijekom pristupa, no razlog ove napomene mnoge stručnjake ostavio je pod znakom upitnika.
Što je bio uzrok gašenja motora?
Ubrzo nakon što su motori zastrugali pistom u prvom propalom pokušaju slijetanja, pilot je prijavio probleme u održavanju visine, a onda je rekao da su oba motora otkazala. Istražitelji bi trebali pregledati jesu li se motori ugasili zbog kolizije s pistom nakon strmijeg i bržeg spuštanja nego što je to normalno.
U donjem dijelu motora nalaze se ključni dijelovi, uključujući i pomoćni mjenjač i hidrauličke pumpe. "Motoru se mogu dogoditi razne stvari ako dodirne pistu", rekla je osoba koja poznaje dizajn aviona.
Motore je izradio CFM International, francusko-američka tvrtka u suvlasništvu Safrana i General Electrica te su među motorima koji se najučestalije koriste u industriji i poznati su po pouzdanosti.
Crne kutije će očitati BEA, agencija za zrakoplovne nesreće u Francuskoj, koja se bavi istragom ove nesreće pod vodstvom Pakistana. Stručnjaci za sigurnost upozoravaju da je prerano reći što je izazvalo nesreću i naglašavaju da se većina nesreća događa zbog mješavine faktora.