U zadnjem terorističkom napada u Bruxellesu ubijeno je 32 ljudi, a u pariškom 13. studenog njih 130. To je unijelo strah među ljude, pa je sve manje onih koji kao turisti dolaze u Europu.
Odmah nakon napada na srce Europe, popunjenost hotela u Belgiji drastično je pala - s 82 posto dan prije napada na 25 posto dan nakon napada.
Očekuje se još napada u EU
Istovremeno, rezervacije u hotelima Londona pale su na 59 posto, a Pariza na 67 posto.
UN World Travel organizacija u siječnju je predvidjela rast od 4,5 posto turista koji dolaze u Europu iz inozemstva, za razliku od pet posto predviđenih prošle godine.
"Neizvjesno geopolitičko okruženje je razlog što neki kupci odgađaju rezervacije za svoj odmor", rekao je izvršni direktor Peter Fankhauser za Wall Street Journal.
Američki State Department upozorava svoje državljane na "potencijalni rizik" u Europi. Tvrde da "terorističke grupe i dalje planiraju napade diljem Europe. Usmjereni su na sportske događaje, turistička mjesta, restorane i prijevoz". Ovo je prvo ovakvo upozorenje Amerikancima od 2010. godine.
Glasnogovornica ruskog turističkog sektora Irina Tyurina kaže da Rusi ne otkazuju rezervirane ture, ali i da ne rezeviraju nove. Nema rezervacija za Bruxelles.
Mi smo relativno sigurni ali nismo jeftini
Loša situacija je i na jugu Starog kontinenta. Grčka se bavi migrantima, a Turska je imala četiri teroristička napada u samo tri mjeseca. Na meti tzv. Islamske država i kurdske PKK našla se turistima popularna ulica u središtu Istanbula, a Ankara je bila meta dvaput. Nažalost, očekuju se i daljnji napadi u toj zemlji. Na meti će, strahuju turske vlasti, opet naći lokacije zanimljive turistima.
A što je s Hrvatskom?
Unatoč najavima o odličnoj sezoni u Hrvatskoj koja bi trebala dovući turiste koji zaobilaze prvenstveno Grčku i Tursku , predviđanja nisu tako svijetla. Čini se da će ovoljetni valovi migranata koji bi mogli zapljuskivati hrvatsku obalu odbiti potencijalne goste. Izbjeglice i terorizam ugrožavaju sezonu u Hrvatskoj, travanj, svibanj i lipanj prazni su, javlja Slobodna Dalmacija.
Najjači adut Hrvatske na inozemnom tržištu ovog trenutka je sigurnost i blizina zemlje kao auto-destinacije u koju se brzo stiže. Ipak, nismo jeftini da bismo gostima zamijenili Tursku, Egipat ili Tunis. Naše su cijene i do 50 posto više, a hotelski kapaciteti neusporedivo manji. Stoga će put do uspješne sezone biti dug i naporan, piše splitski dnevnik.
Na svjetskoj burzi turizma ITB u Berlinu bilo je vidljivo koliko svjetske turističke lokacije ulažu u vlastitu promociju kako bi privukle nepovjerljive goste.