Jedan od najvećih svjetskih on-line trgovaca kineski Alibaba izvijestio je da je na Dan samaca u nedjelju prodaja dosegnula rekordnih 30,8 milijardi dolara, što je 27 posto više nego godinu dana prije.
Dan samaca, poznat i kao ''Dupli 11'' jer pada na datum 11. 11., glavni je događaj za kineske trgovce koji na taj dan nude velike popuste.
Samo u prvih 85 sekundi od početka prodaje promet je dosegnuo milijardu dolara, a čak 10 milijardi za oko sat vremena trgovanja, izvijestila je u ponedjeljak kineska kompanija.
Odgovor na romantično Valentinovo
Alibaba je pokrenuo Dan samaca 2009. godine kao odgovor na romantično Valentinovo, a danas taj trgovački događaj ostvaruje veći promet nego ''Crni petak'' i ''Cyber ponedjeljak'' zajedno, tvrdi agencija Bloomberg.
Ove je godine na prodaju, uz velike popuste, bilo ponuđeno oko 180.000 brendova, uključujući tehnološke kompanije kao što su Apple, Xaomi i Dyson.
Ipak, premda je prodaja u odnosu na isti dan lani porasla 27 posto, to je sporiji rast nego godinu dana prije kada je iznosio 39 posto. To je ujedno i najsporiji rast otkako je pokrenut Dan samaca.
Trgovinski sukob između Kine i SAD-a
Alibabini podaci o prodaji pozorno se prate kao pokazatelj osobne potrošnje u Kini u uvjetima usporavanja aktivnosti u tom drugom po veličini svjetskom gospodarstvu, među ostalim, zbog trgovinskog sukoba između SAD-a i Kine.
Premda su jutros najvažniji burzovni indeksi na burzi u Šangaju u plusu, cijene dionica u potrošačkom sektoru pale su gotovo 1 posto jer je ulagače, kažu analitičari, pokolebao sporiji rast prodaje na Dan samaca nego što su očekivali.