stručnjak o sezoni /

'Turisti su sve informiraniji, teško je zafrknuti nekoga. Težimo luksuznom turizmu, a kvaliteta ne prati cijenu'

Ne treba otpisivati, ne paliti sve alarme ovu sezonu, ali očekuje nas i srpanjska rupa i late minute aranžmani, određeno spuštanje cijena, pogotovo u sektoru privatnih iznajmljivača, kaže

28.6.2023.
21:53
VOYO logo

Vanja Vitezić s opatijskog Fakulteta za menadžment u turizmu gostovao je u RTL Direktu.

Je li Hrvatska ovo ljeto preskupa?

Bilo bi mi puno lakše da mi pitanje postavite za šest mjeseci - je li Hrvatska bila preskupa? Svakako će 2024. godina pokazati jesmo li nerazumski raspolagali cijenama u našem turizmu. Činjenica je da je inflacija, inflatorski pritisci su tu, porasla je cijena inputa i cijena rada, međutim, nisam posve siguran da i kvaliteta usluge opravdava određene visoke cijene u pojedinim sektorima turizma.

Izgleda da smo se zaludu nadali da će zbog eura i šengena ovo biti rekordna sezona: zasad je rekordna samo po cijenama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da, ne bih se skroz tu složio. Iako u medijima par dana izlaze razni zaključci temeljeni vjerojatno i pomalo krnjim statističkim podacima, možda i krivim metodologijama. Činjenica je da smo mi dostigli rezultate 2019. rekordne, i premašili smo u prvih pet mjeseci 2020. godinu. Nerado govorim o tim fizičkim pokazateljima koji mogu biti jamac određene uspješnosti u sezoni, ali volio bih da pričao o drugim faktorima - potrošnja po proizvodu, udio domaćeg proizvoda u ukupnom turističkom proizvodu, udio domaćih turista. Ne treba otpisivati, ne paliti sve alarme ovu sezonu, ali očekuje nas i srpanjska rupa i late minute aranžmani, određeno spuštanje cijena, pogotovo u sektoru privatnih iznajmljivača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čuli ste da se žale i Austrijanci i Amerikanci, da smo postali Švicarska. Jesu li ove cijene posljedica inflacije ili pohlepe?

Ja mislim da je to miks. Želja nekih destinacija i strateško usmjerenje već par godina je ka luksuznom turizmu i turizmu visoke dodane vrijednosti,a mislim da strateški je to odrednica i hrvatskog turizma. U tim destinacijama visoka cijena podržana je i visokom kvalitetom usluge. Smatram da i ovo što ste poentirali, tu je zajahalo na valu inflacije i pružatelji usluga koji ne opravdavaju kvalitetom visoku cijenu. Činjenica je da su turisti sve informiraniji, teško je zafrknuti nekog. Vrijednost za novac je to što će prevagnuti, a sljedeće godine vidjet ćemo imamo li ljude koji se vraćaju.

Inflacija je sigurno digla cijene svuda. Nedavno sam čitala istraživanje prema kojem je smještaj u Europi poskupio 30%: je li prema vašim saznanjima jeftinije otići na ljetovanje u Grčku nego na Jadran?

Osobno bih se složio. Zasigurno postoje mnogi turistički aranžmani povoljniji nego ljetovanje u Hrvatskoj. Tu treba biti oprezan, usporediti istu kvalitetu usluge. I Turska i Grčka i sjeverna obala Afrike imaju različite turističke modele, doživljaj je nešto što nas tjera da putujemo i zasigurno će naši ljudi posjetiti obližnje destinacije. S obzirom na trenutnu razinu cijena, iz godine u godinu ovaj turizam postaje sve nedostupniji domaćem čovjeku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
aia
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
UHVAĆEN VEĆ PAR PUTA /

Tomašević priznao kako zloupotrebljava poziciju gradonačelnika: 'Imam sad već dosta žrtava'