MARJAN PIPENBAHER /

Otac Pelješkog mosta za Direkt: 'Zbog oluja morat ćemo ekspresno mijenjati pravila gradnje'

Hoćemo li s dolaskom oluja jačine uragana nešto morati mijenjati u gradnji mostova? Mostovi su ako su betonski, vjetar nekako nije mjerodavno opterećenje za njih. Pelješac je dizajniran za 240 km/h, a mjerodavno opterećenje je potres', rekao je

26.7.2023.
21:34
VOYO logo

Platila nam ga je Europska Unija, izgradili su ga Kinezi, a projektirao Slovenac. On je arhitekt Marjan Pipenbaher, glavni projektant Pelješkog mosta koji se za RTL Direkt javio iz Slovenske Bistrice.

Sretan vam rođendan vašeg mosta. Kakav je osjećaj: danas je godinu dana Pelješkog mosta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Dobri su osjećaji, jako lijepe uspomene, jako sam veseo da ljudi vole ovaj most i da je koristan. Preko dva milijuna i tristo vozila je prešlo preko mosta, znači on je donio neki sasvim drugi život u taj kraj, Pelješac, Korčula, ovo dubrovačko područje."

Image
NAŠA ZEMLJA, NAŠ MOST /

Godinu dana Pelješkog mosta: Hrvatska ga je zaželjela, Slovenac projektirao, EU platila, a Kina izgradila

Image
NAŠA ZEMLJA, NAŠ MOST /

Godinu dana Pelješkog mosta: Hrvatska ga je zaželjela, Slovenac projektirao, EU platila, a Kina izgradila

I nije da se sviđa samo ljudima u Hrvatskoj. Privukao je pažnju i u svjetskim okvirima, za njega ste dobili jednu važnu nagradu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Dobili smo tu nagradu, to je jedna jako važna nagrada, ustvari za dizajn mosta i ne samo za dizajn, nego i za uklapanje mosta u prostor. Kod mostova je jako važno ne samo da su stabilni, da mogu izdržati potres i sve ostalo, nego je jako bitno kako su ovi mostovi postavljeni u prostor. Za Pelješki most mi je jako drago, bio sam ove godine nekih četiri-pet puta dolje, a uvijek mi je kao da je oduvijek tamo. On nije prepotentan, lijepo se uklapa u prirodu i to je jako bitno. Žiri je to prepoznao."

Je li šteta da mostom ne mogu šetati pješaci?

"Uobičajeno je da se preko ovakvih mostova ne šeće. To je ipak dva i pol kilometra, na njemu se može voziti, ali da smo htjeli da mogu šetati onda bi morali napraviti četiri metara veće širine, a to bi koštalo 20-25 milijuna eura. To tada nikako nije išlo, ali imamo na svakoj strani mosta lijepi vidikovac, naročito s ove kopnene strane. Most je u horizontalnom i vertikalnom radijusu, ima tu dosta ljudi. Vidikovac je komotan za autobuse, ljudi se slikaju i uživaju u pogledu na ovaj most."

S obzirom na novo vrijeme i jake oluje u Hrvatskoj i Sloveniji: što to znači za građevine, mostove, hoćemo li s dolaskom oluja jačine uragana nešto morati mijenjati u gradnji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Propisi su uvijek živa stvar, mijenjaju se. Baš iduće godine mijenjaju se europski propisi, i bit će ugrađene ove vremenske promjene, podizanje razine mora, temperature i jačine vjetra. I pokazalo se da su te brzine vjetra bile do 160 kilometara na sat, a po propisima je to negdje do maksimalno 90 kilometara na sat. Morat će se mijenjati, morat ćemo razmišljati na neki drugi način i ekspresno reagirati s propisima i gradnjama što se tiče mostova. Mostovi su ako su betonski, vjetar nekako nije mjerodavno opterećenje za njih. Pelješac je dizajniran za 240 km/h, a mjerodavno opterećenje je potres."

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo