urednica dive u direktu /

O naslovnici Voguea i photoshopu: 'Mi obični ljudi nadmašili smo magazine. Koristimo filtere za bolju sliku sebe'

Dugogodišnja urednica Vesna Blašković kaže da se nikad nije susrela s molbom da se nečija slika ne uljepša. Kaže i da 'obični' ljudi s ceste imaju veće zahtjeva za uljepšavanjem njihovih fotografija od slavnih, ali isto tako da ne bi objavila magazin u kojem ni na jednoj fotografiji ne bi intervenirali: 'U komentarima bi pitali što radimo pojedinoj ženi, da smo je poružnili i udebljali'

22.8.2023.
22:39
VOYO logo

O novoj naslovnici Voguea na kojoj su se našli najpoznatiji supermodeli svih vremena i za koje su mnogi u komentarima rekli da su ih previše photoshopirali u Direktu smo razgovarali s Vesnom Blašković, urednicom magazina Diva.

Što vi mislite o novoj naslovnici Voguea? Što biste mislili, koliko godina imaju ove žene da ne znate o kome se radi?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na prvu rekla bih da je naslovnica izuzetno uspješna i što god mislili o njoj - o njoj se već sada priča. To je najveće izdanje u godini, rujansko izdanje, koje je bitno da se zahvali i oglašivačima i čitateljima te nastoji kreirati posebnu priču. Mislim da su uspjeli, bez obzira na komentare pa i po mrežama.

Što biste rekli, da su u svojim 50-tima?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Možda je profesionalna deformacija, ali bih rekla da su one zaista žene u godinama, zrele žene, i to bez obzira na intervencije prije ili poslije snimanja. Pogled odaje godine i toga se ne treba sramiti.

Zašto je problem da ikone iz godine u godinu ne mogu stariti?

Zaista ne znam što se ovdje dogodilo, činjenica jest da je dosta žena retuširano. Većina je komentara takvih i ja se s njima slažem. Je li tu nešto krenulo po zlu po pitanju novog fotografa koji je angažiran - govore i to da je svjetlo bilo drukčije, da nije godilo njihovim godinama.

Jesu li to posebni zahtjevi i ugovori - ipak su to business žene koje su sigurno imale svoje uvjete.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vidimo da je Naomi Campbell imala svoje zahtjeve, svog frizera, šminkera, svoju sobu za nokte… Ne bi me čudilo da je tu bilo i posebnih autorizacija fotografija, borica i porica.

Image
zauvijek supermodeli /

Naomi, Cindy, Linda i Christy imaju 50 + i opet krase Vogue. I svi su oduševljeni, ali - zašto toliko PhotoShopa?

Image
zauvijek supermodeli /

Naomi, Cindy, Linda i Christy imaju 50 + i opet krase Vogue. I svi su oduševljeni, ali - zašto toliko PhotoShopa?

Činjenica je da se photoshop koristi, pogotovo u modnim fotografijama. Kakvo je vaše iskustvo?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naravno da se koristi, to ne treba skrivati. Više od 20 godina sam u medijima i magazinima. Mi ga jesmo koristili puno i još ga dosta koristimo. Ali danas smo svi mi obični ljudi, korisnici društvenih mreža, nadmašili magazine.

Sami koristimo puno više filtere, photoshop, razne aplikacije kako bi sebe prikazali drukčijima nego jesmo, da smo i mršaviji i mlađi.

Idemo toliko daleko da mijenjamo vlastitu fizionomiju. Ljudi su nas pretekli.

Vaše iskustvo o poznatim ljudima, jeste li ikad imali zahtjev da fotografija ne bude obrađena?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Apsolutno nikad. Neću reći da su tražili da su tražili da se obrade, ali nikad nisu ni rekli - pustite me takvu kakva jesam, pokažite sijede i bore. To se zaista nikad nije dogodilo.

A obrnuto, zasigurno je bilo puno primjera?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ima, ali ne samo slavnih što bismo pomislili na prvu. Kako puno radimo sa stvarnim ženama i ljudima na ulici vrlo često nailazimo na zahtjeve da ih se uljepša i poboljša, a neki odbijaju snimanja jer se boje kako će ispasti i hoće li biti dovoljno obrađene u skladu s onime kako sami sebe obrade na društvenim mrežama.

Muškarci - tu vidimo diskriminaciju i dvostruka mjerila. Čini se da muškarcu sijeda kosa i bore daju patinu, te da je to poželjno. A da je kod žena jednostavno - ona je stara.

Image

Super ste to rekli, to je baš diskriminacija. To je ukorijenjeno u patrijarhatu da muškarci stare kao vino, za žene to nikad nisam čula. Razlozi su puno dublji i ozbiljniji. Ženama se općenito u životi i po pitanju izgledu puno teže prašta.

Jesmo li i mi žene krive za to?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jesmo i nismo. Ne bih žene previše okrivila.

Možda možemo i kroz naš javni posao pokušati to promijeniti?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da, ali teško je odoljeti mogućnostima koje nam digitalno doba nosi i ne popraviti nešto te to ne poboljšati. Svako voli vidjeti jednim potezom prsta mlađi verziju sebe. Teško je odoljeti.

Mlađe generacije i pošast Instagrama dovode do toga da djevojčice sebe predstavljaju kao potpuno druge osobe i ne prihvaćaju se kakve jesu?

To je zaista problem. Zahtjevi da ih se uljepša najčešće su dolazili od mladih djevojaka. Gotovo nikad se nisam susrela da to zahtjeva zrela, formirana i realizirana žena. Ona je samosvjesna, zna što je i koliko vrijedi. Kod mlađih djevojaka, nažalost, vidim obrazac nesigurnosti i iznimno mi je žao zbog toga.

Ne treba biti licemjeran, svi mi nastojimo kroz najbolji kut i najbolje svjetlo nekad i kroz filter prezentirati samog sebe. Jeste li ikad razmišljali da u vašem časopisu pokušate namjerno i planski objavljivati neretuširane fotografije? Bi li to utjecalo na prodaju?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mi se svakako trudimo ne intervenirati previše, to nam se nekad i obija o glavu.

Ako bismo baš išli totalno u krajnost i objavili fotografije, a da ih se ne takne ni malo - kakvi bi na to bili komentari?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nekako sam prilično sigurna da bi ljudi rekli zašto joj to radite, ona tako ne izgleda, poružnili ste je, postarali, razdebljali.

Poruka bi bila suprotna?

Upravo tako.

fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo