Nema više opisa uz sliku ovako sam se jutros probudila , ako je tu sliku doradila umjetna inteligencija ili neki filter za uljepšavanja. Nema više promoviranja kriptovaluta, klađenja i plastičnih operacija. Ako im je netko platio da kažu: 'ova krema sprječava starenje', to će morati reći svojim pratiteljima jer inače slijedi kazna od 300 tisuća eura.
"Ja mislim da mora postojati neka vrsta regulative sigurno, ali isto tako treba postojati ta sloboda kreiranja sadržaja, i neka vrsta slobode govora. Ali, da moramo misliti na mlade, koji možda nemaju izgrađen stavove a koji su puno više na društvenim mrežama", govori TikTok kreator Dario Marčac.
Francuzi su već kaznili jednu reality zvijezdu, platila je 20 tisuća eura kazne, zbog promoviranja Bitcoina. Nije bilo oznake da je riječ o plaćenom oglasu. I da. Stručnjaci smatraju da više vjerujemo poznatim licima s recimo Instagrama nego oglasima, pa su influenceri postali najbrže rastući oblik online marketinga. A to ponekad može biti opasno.
"Slično vam je kao kad ljude upoznajete na ulici u susjedstvu, sve se to može preslikati na društvene mreže i pomnožiti sa sto. Tamo je puno više ljudi, nemaju svi pravo ime i prezime i postoje brojni koji se skrivaju iza lažnih identiteta. I zato ima brojnih primjera prevara na društvenim mrežama", kaže Marčac.
Francuzi su zabilježili prevare u kriptovalutama, čak i one vezane za tablete. Promovira se sve: od tableta koje će spriječiti rak ili otpadanje kose.
"I kod nas zakoni reguliraju nešto što je loše oglašavamo, ono što Englezi zovu misleading. Jer ono što se događa na društvenim mrežama: ako vi kao influencer idete reklamirati kremu za uljepšavanje,a koristite milijune filtera onda to više nije istinito oglašavanje. A kriptovalute su u rangu kladionica, postoje vrlo regulirani način na koji se smiju oglašavati, samo influenceri ne ulaze u taj zakon", kazao je komunikacijski stručnjak Željko Riha.
A da nam na ovakvim snimkama treba upozorenje - uljepšala me aplikacija, slaže se naša sugovornica. Jer sada je trend više lijepog, nestvarnog i umjetnog, čak i kada smo offline.
"Filteri za uljepšavanje prije su se povezivali samo sa celebritijima, a sada ih koriste obični ljudi, naši prijatelji. Mi se često uspoređujemo s običnim ljudima, i ne razmišljamo da su oni svaki katar, kutak uredili s filterima i zbog toga se osjećamo inferiorno i manje vrijedno", govori psihologinja Ines Begčević.
I tome se želi stati na kraj. Ako im zakon prođe, Francuzi će biti prva zemlja s takvim kontrolama na društvenim mrežama.