Zamrznut ćemo vam cijene, ukinuti subvencije za struju, opteretiti novim porezima, staviti vas na crnu listu trgovaca – tako je Vlada prijetila trgovcima.
Ali ništa od svega toga strašnog, tresla se brda rodila se bijela lista, odnosno, Vladin katalog. Dakle, u praksi će to izgledati da jednostavno odete na tu Internet stranicu koja će se sutra predstaviti i imate popis, kiseli krastavci, kefir, banane, maslac, riža i vi samo napišete u koji od tri trgovačka lanca možete ići po najjeftiniji artikl.
Znači Tommy, Konzum i KTC su pristali objavljivati cijene, a Lidl, Kaufland, Spar, Plodine, NTL i Studenac odbrusili su ministru Filipoviću.
„Poštovani ministre, sudjelovanje trgovaca podrazumijeva prethodno zajedničko usuglašavanje metodologije te partnersku suradnju kojoj neće pridonijeti ultimatumi i neopravdana prozivanja."
Drugim riječima, tko vas šiša.
Pitali smo i savjetnika ministra gospodarstva Juricu Lovrinčevića znači li to da su se predali pred lancima i da su oni shvatili da su u boljoj poziciji, da mogu što žele, je li to poruka kupcima? "Pa ja ne mislim da smo mi pogriješili u ovom putu", odgovara Lovrinčević.
A o čemu se ustvari radi? Kad je Vlada shvatila da, logično, ne može socijalističkim metodama intervenirati u slobodno tržište, onda je odlučila to tržište nabiti na nos građanima i tako stvoriti pritisak – lako dostupnim uspoređivanjem cijena. Sve to uz nimalo sugestivne poruke o onima koji neće sudjelovati, hmm oni neće? Tko zna što oni skrivaju?
"Imat ćemo mogućnost da gledamo proizvode koji su pojeftinili, proizvode koji su poskupili i zadržali istu cijenu", pojašnjava nam Lovrinčević.
O svemu ima mišljenje i ekonomist Ljubo Jurčić koji kaže da ovaj potez neće imati učinka. Na pitanje, zašto to Vlada radi, prof. Jurčić odgovara: "Pa u želji da pokaže da se brine za svoje građane, onda je povukla taj potez. A 95% kupaca ići će do ćoška svoje ulice u krugu svog kvarta bez obzira na cijene."
A oni koji idu dalje od ćoška, ionako prije pogledaju naše kataloge, ne treba im neka nova aplikacija – tako razmišljaju oni veliki trgovci koji su odbili sudjelovati.
Pitali smo i građane gledaju li kataloge prije nego idu u shopping.
Kažu nam: "Da da, prije pogledam, pa onda idem gdje je jeftinije"; "Malo, ne baš previše";
"Da, gledam u katalog obavezno. Pratim gdje su cijene jeftinije."
Inače ako se pitate, ne nismo pogriješili kad smo rekli da će u petak biti predstavljena nova aplikacija iako su ovo prizori s prošlotjednog predstavljanja iste te aplikacije.
Lovrinčević otkriva zašto: "Znate kako je u državnoj upravi, malo je sve sporije."
Prošli tjedan je novi program bio pun nekih tehničkih grešaka, ali sutra će, sigurni smo, sve raditi savršeno, kao i sve državne aplikacije dosad.
"Ma nek idu u…. materinu s time pa tu masu ljudi ne znaju, ti bokci stari kaj je internet", komentar je naših građana.
U državnom katalogu moći će se uspoređivati artikli iz 80 kategorija proizvoda, cijene će unutra upisivati sami trgovački lanci, a ako se nešto razlikuje od aplikacije do police – nema veze, nikom ništa.