Kupac je u limenci smeđeg graha, kojeg je kupio u Konzumu u Zagrebu, pronašao štakora. Grah je proizveden u Italiji, a odmah je uklonjen s polica. U slučaj se uključila Sanitarna inspekcija.
Zagrepčanin je prije deset dana kupio smeđi grah u limenci sa štakorom. "Prva reakcija potrošača je bila užasna. Jednostavno čovjek je bio zagađen, osjećao se jako ružno, bila je cijela obitelj zgađena. Trebali su pripremiti grah za objed, bio je nesnosan smrad", kaže Josip Kelemen, savjetnik platforme za potrošače "Halo, inspektore". Sve je fotografirao i javio se udruzi Halo inspektor rekavši da nakon toga više ništa ne može jesti.
"Naknadnom analizom smo utvrdili da je riječ o štakoru. Tražili smo ga dokaz da nam dokaže da je to stvarno upravo snimljeno kod njega, račun i digitalnu fotografiju te svjedoke koji sve to mogu potvrditi", objašnjava Josip Kelemen.
Dostavio im je i račun. Obavijestio je i trgovca. Limenku graha kupio je u Konzumu, proizveden je u Italiji. "Izražavamo žaljenje zbog neugodnosti koje je naš kupac imao u ovom slučaju. Kada smo zaprimili reklamaciju opet smo proslijedili informaciju proizvođaču i zatražili njegovo očitovanje, proizvod smo preventivno povukli s polica kako više ne bi bio dostupan potrošačima" navodi Nera Tomić, direktorica Službe upravljanja kvalitetom u Konzumu.
Vrh i santa leda
Proizvođač je tvrtka Fiamma Vesuviana. "Ako se ovo desilo i našlo, to je samo vrh i santa leda toga proizvođača. To znači da puno teže stvari mogle naći kada bi se bolje kontrolirali proizvodi. Taj proizvođač nema samo jedan proizvod" kaže Marijan Katalenić, stručnjak za sigurnost i kvalitetu hrane. Na teren je izašla i Sanitarna inspekcija Državnog inspektorata koji navode: "Državni inspektorat je prijavio i dostavio informacije u Europskom sustavu brzog uzbunjivanja za hranu o predmetnoj prijavi potrošača i povlačenju spornog lota s tržišta, a kako bi daljnje mjere prema proizvođaču provelo nadležno tijelo za sigurnost hrane u Italiji."
U Konzumu kažu, kako s ovim proizvođačem dugo surađuju i da nije bilo problema. Što se točno dogodilo još istražuju. Uvjeravaju da su poduzeli sve potrebne mjere. "S obzirom na to da se radi o mišu koji bio u konzervi, mi dodatnu deratizaciju nismo trebali provesti. S obzirom na to da smo subjekt u poslovanju s hranom mi provodimo redovnu deratizaciju" kaže Tomić.
Ovaj slučaj šokirao je i one kojima su miševi i deratizacija posao. "Tu je sigurno više propusta u samom proizvodnom pogodnu, vjerojatno je tu veliki broj glodavaca u blizini pa je zalutao ondje gdje nije trebao. Možda je bio otrovan i oni tako dezorijentirani mogu završiti na takvim neočekivanim mjestima", kaže Zdrava Marić, sanitarna inženjerka za deratizaciju.
Zbog miša na neočekivanom mjestu kupac neće tražiti odštetu, ali 89 centi skupo ga je koštalo.