Auti bez vozača /

Ulicama Britanije automobili mogu voziti sami! Provozali smo se Teslom koja isto ne treba vašu pomoć

Nakon SAD-a i Kanade, službeno je i prva europska vlada odobrila vožnju s takozvanom hands free tehnologijom. U Velikoj Britaniji automobil vozi sam, vozač ne dira komande već samo promatra cestu. Kakva je budućnost autonomne vožnje i gdje je tu Hrvatska - sve je provjerila naša ekipa

16.4.2023.
8:30
VOYO logo

Prvi automobil u Velikoj Britaniji - koji vozi sam. Dovoljno je namjestiti brzinu, kilometražu i pustiti upravljač, kočnice, gas.

No vozač, iako ne vozi i ne dira komande, mora i dalje biti usredotočen na cestu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Automobil vodi računa o brzini, kočenju i volanu, ali i o prometnim trakama. Reagira na sve te stvari. Ne morate držati ruke blizu upravljača, ali očekujemo da gledate cestu i kontrolirate situaciju", kazao je glavni inženjer proizvođača električnih automobila, Torsten Wey.

Velika Britanija prva je europska zemlja čija je vlada dala zeleno svjetlo autonomnoj tehnologiji vožnje, koja već postoji u Kanadi i Sjedinjenim Američkim Državama, gdje se tako vozi 200 tisuća ljudi, zasada nije zabilježen nijedan incident.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Imate li ga i vi? /

Tesla povlači 80.000 kineskih automobila proizvedenih od 2013. zbog problema sa softverom

Image
Imate li ga i vi? /

Tesla povlači 80.000 kineskih automobila proizvedenih od 2013. zbog problema sa softverom

"Razvoj tehnologije je takav da te stvari dolaze sve brže i brže, što je budućnost, i što je Engleska napravila u ovom slučaju je da ćemo prvo imati ceste certificirane za određene levele automatizacije. Englezi su u ovakvom slučaju dali 3700 kilometara cesta na kojima se smijete voziti u tom modu. To je vjerojatno budućnost i kod nas", govori Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti.

Budućnost na hrvatskim ulicama vozi poduzetnik Saša Cvetojević. Već sedam godina prakticira autonomnu vožnju - ovo mu je treći model Tesle- jedinog automobila u Hrvatskoj koji može voziti - bez njegove pomoći.

"Evo Stavljamo na 40. On sam sad vozi sam okreće, evo vidite, ograničenje je 40, sad smo na 48 jer da jos dvadeset posto", govori vlasnik autonomnog vozila Saša Cvetojević.

Vodi računa o ostalim automobilima u prometu, uočava bicikle, pješake, prati ograničenja i prometne znakove. I to nije sve.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ovaj automobil već prati vaše navike, ujutro kad idete na posao, on zna da idete na posao, zna navigacija da svaki dan idete raditi npr na RTL, on to već ujutro u 8 kreće s tim", dodaje Cvetojević.

Je li ta autonomna automobilska budućnost i sigurna?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"U znanstvenoj zajednici priča je o takvozvanim nepoznatim nepoznanicama, još uvijek ne znamo koji će tip nesreće bit najučestaliji s takvim vozilima, njih će sigurno bit. Ono što mislimo da će ih bit manje nego sto ih je sad kad voze ljudi", dodao je Ševrović.

Kako bi i dokazali da je tako, proizvođači električnog automobila u Velikoj Britaniji koji vozi sam - nude i 90-dnevni besplatni probni rok - pa kome se svidi, svidi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo