U prosjeku svaki učenik prošlo polugodište nije bio na nastavi pet dana u osnovnoj, a sedam dana u srednjoj školi.
Maturant Gimnazije Tituša Brezovačkog u Zagrebu, Karlo Francetić, rekao je da većinom izostaje ako je bolestan ili ide kod ortodonta. "Mislim da većina iz sličnih razloga izostaje. Nekad znamo izostati ako nismo dovoljno učili za test", dodao je.
Maturant iz iste zagrebačke gimnazije, Bruno Jelusić, kazao je: "Namjerno izostajanje sa sati za nas nije dobro i nama će se vratiti jer to znanje zbog kojeg nismo došli na sat ćemo opet negdje drugo morati pokazati."
Prošle je školske godine zabilježen rekordan broj izostanaka od gotovo 40 milijuna sati. Od toga je više od 37 milijuna opravdanih, a neopravdanih je više od 670 tisuća. Treba uzeti u obzir i koronamjere koje su još bile na snazi. Najnoviji podaci pokazuju da se prošlo polugodište broj izostanaka smanjio. Učenici su ukupno izostali gotovo 17 milijuna sati, a u prvom polugodištu lani 17 i pol milijuna sati, pokazali su podaci Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Razlozi izostanaka su razni, opravdani, neopravdani, ali i oni koji se opravdavaju, a ne bi trebali. Ravnatelji tvrde da neki učenici često izostaju kada na red dođu provjere znanja.
Ravnatelj zagrebačke Gimnazije Tituša Brezovačkog, Damir Jelenski, pohvalio je sve roditelje koji su se odlučili postaviti odgovorno i ne opravdati izostanak ako za to doista i nema razloga.
"Postoje i mekši roditelji koji na suze svog djeteta kaže ostani doma samo ovaj put, ali to onda bude i drugi i treći i peti put", dodao je Jelenski.
Roditelji sada mogu opravdati izostanak od tri uzastopna dana.
Krešimir Supanc, ravnatelj zagrebačke OŠ Jure Kaštelana, kazao je: "Probao bih to riješiti na način da se ukupan broj takvih izostanaka limitira po polugodištu ili kroz cijelu godinu. Tako da se ne može dogoditi da dijete svaki ili svaki drugi tjedan izostane po tri dana."
Kako su rekli stručnjaci, važno je utvrditi stvarne razloge ostanka djece kod kuće.
Psihologinja u OŠ Marina Držića u Zagrebu, Mirna Glavinić, rekla je: "Znamo da svaki ostanak djeteta kod kuće, a za koji ne možemo utvrditi pravi razlog utječe na školski uspjeh, ali i socijalno funkcioniranje. Ostajanje kod kuće ne uči djecu odgovornosti za izvršavanje svojih obveza."
Ne treba zanemariti ni broj neopravdanih sati, a najviše ih imaju srednjoškolci u trećem i četvrtom razredu.