Tramvaj na osječkim ulicama unatoč rekonstrukciji tračnica zbog koje su u javnom prijevozu tramvaje privremeno zamijenili autobusi. Jedan tramvaj ipak vozi. Ali ne putnike, on služi za edukaciju.
Instruktor Mate Ćurčić, vozač je tramvaja već 29 godina i buduće vozače prvo upoznaje s upravljačkim komandama, a potom sa svime s čime će se u vožnji tramvaja suočavati.
„Pruga bude kao masna onako kao poledica i onda malo stisneš pijesak, on padne dolje na šinu i onda se osuši i onda bez problema kreće.“ kaže Mate Ćurčić, instruktor vožnje tramvaja.
Uz praktičnu obuku kandidati za vozače moraju proći i teoretski dio obuke te usvojiti specifična znanja.
"Od onih osnovnih, znači dijelova tramvaja, načina, pravila vožnje tramvaja u teorijskom smislu, do recimo upoznavanja geografskog položaja grada Osijeka, turistički možemo reći i znamenitosti grada“, kaže Antun Kovačić, ravnatelj Elektrotehničke i prometne škole Osijek.
Jer vozači trebaju i poznavati grad kako bi mogli pomoći ili dati savjete putnicima i turistima. Na obuci je 20 osoba različitih zanimanja, dobi i spola.
"Sedam žena, 13 muškaraca i dosta je ljudi ispod 30 godina, znači svi su oni bili u tom trenutku na Hrvatskom zavodu za zapošljavanje, mi smo pružili priliku da u jednim uvjetima znači završe, da dobiju jedan korektan posao koji će biti adekvatno plaćen“, kaže Goran Pajnić, direktor Gradskog prijevoza putnika d.o.o. Osijek.
U Osječkom GPP-u nadaju se da će svi kandidati uspješno završiti obuku i sve naučeno primjenjivati s potpunom koncentracijom.
„Moraš biti koncentriran 100 posto, malo opuštanje, okreneš glavu - već ti je netko skrenuo, izletio“, poručuje instruktor Mate Ćurčić.
Vozače automobila parkiranih na tramvajsku prugu mole da ih maknu kako bi se edukacija mogla nesmetano odvijati, a građane pak da i dalje koriste autobuse dok je posebna regulacija prometa u gradu jer ih vozači ovog tramvaja neće moći voziti – barem još neko vrijeme.