U subotu se obilježava Svjetski dan potrošača, a njihova se prava svakodnevno ozbiljno krše.
Ove godine u fokusu je kupnja putem interneta. Čak 70 posto potrošača u Hrvatskoj kupuje tako, no mnoge su prevarili prilikom transakcija. Zabrinjava i činjenica da smo posljednjih deset godina na začelju Europske unije po educiranosti i zaštiti potrošačkih prava. Za iz Hrvatske gospodarske komore upozoravaju i navode da opreza nije nikad dosta.
Sve veći rizici
Razgovarali smo s Majom Bogović, direktoricom Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske komore i doznali više detalja o navikama potrošača na internetu. "Globalizacija nam je donijela niz novih pravila na tržištu. Po podacima Eurostata znamo da 70 posto građana kupuje preko interneta više nego što je to činilo prije deset godina, što je i očekivano. Samim time rizici postaju sve češći. Jako je važno komunicirati da ti rizici nisi samo materijalni, koje često osjetimo pogrešnom kupovinom ili nekom internetskom prevarom", govori Bogović.

Maja Bogović
"Ima i čitav niz drugih rizika, o kojima često ne razmišljamo o momentu kupovine, a odnose se na ekološke i sigurnosne. Prema istraživanju Hrvatske gospodarske komore, prošle godine 47 posto ispitanika je obavilo kupovinu proizvoda iz trećih zemalja. Prilikom takvih kupovina, moramo biti svjesni da ti proizvodi nisu atestirani, kontrolirani kao proizvodi koji dolaze regularnim putem. Moramo biti svjesni zbog toga što je prošle godine u Hrvatskoj kolalo 60 milijuna paketa. To je nešto manje od 15 paketa po glavi stanovnika. Ako znamo da je Austrija na više od 40, vidimo da je potencijal za rast izuzetno velik", upozorava naša sugovornica.
Tko kupuje više?
Na pitanje kupuju li više muškarci ili žene, Bogović poručuje: "Podjednako. Radili smo stratificirano istraživanje na razini županiji. Ima nekih odstupanja, ali jako je važno biti svjestan da kupuju sve dobne skupine. I 60+ jako puno kupuje na internetu i samim time rizici postaju sve veći."