Nakon što su u ponedjeljak tramvaji sudarili, a jedan je iskočio s tračnica što je uzrokovalo golemi kolaps prometa na širem području središta Zagreba, o tome jesu li tramvaji u glavnom gradi sigurni, naš reporter Mario Jurič uživo je u RTL-u Danas razgovarao s Draženom Jovićem iz Sindikata prometnih komunalnih službi Hrvatske.
Na pitanje, što bi mogao biti uzrok nesreće, Jović je rekao: "Srećom, nije bilo teško ozlijeđenih. Prema informacijama koje imamo uzroka može biti nekoliko - od same infrastrukture, tehničkog kvara vozila, a moguća je i eventualno ljudska pogreška ili kombinacija svega ovoga."
S obzirom na to da je gradonačelnik Tomislav Tomašević rekao da je po svemu sudeći vozač kriv za nesreću, sindikalist kaže da se s time ne slaže.
"Lakše je reći da je vozač odgovoran za to. Ono što je indikativno je da je nekoliko portala danas tijekom dana navelo izjave očevidaca koji su rekli da je vozačica u ovom slučaju dva-tri puta naglo zakočila. Moramo reći da se radi o seriji tramvaja iz 2100, za koje dosta vozača kaže da ima problema s manipuliranjem kod skretnica i sa zaustavljanjem. Tako da ne možemo se složiti s gradonačelnikom koji može unaprijed reći da je odgovornost za to isključivo na vozačica", rekao je Jović.
Nastavio je da je to tehnički ispravno vozilo.
"Međutim, oni imaju malo duži zaustavni put i događa se da skretnica zna od krenuti sama od sebe. Znači, ne možemo unaprijed govoriti dok policija ne napravi svoje izvide i dok se ne vidi što je sa samim vozilom ili je moguće da je kombinacija svega. I nije korektno da se unaprijed donosi nekakav zaključak, bez da znamo što se u stvarnosti dogodilo", naveo je sindikalist.
No to je druga nesreća u posljednjih tjedan dana. Na pitanje trebaju li građani biti sigurni rekao je da te dvije nesreće nemaju iste uzroke, da vozači rade odgovoran posao.
"Međutim, nesreće se uvijek događaju i zato uvijek molimo za strpljenje. I trebaju se iznaći rješenja da se ovakve stvari ne događaju. Jedno od rješenja da se uvedu automatske znači upravljanje sa skretnica gdje bi se isključila bilo kakva mogućnost. Međutim, to je ono što vlasnik (ZET i Grad Zagreb op.a) treba uložiti znatna materijalna sredstva na poboljšanju infrastrukture gornjeg voda, potom samih vozila. I onda bi taj promet bio puno bolji, puno kvalitetniji i sigurniji za sve nas", naveo je i ponovio da su vozila i dalje generalno sigurna.
Dodao je da oostoje interne službe ZET-a, da njihovi servisi imaju više od 100 godina iskustva u održavanju vozila koja i nakon 50 godina i dalje voze. "I generalno možemo reći da su sigurno naša vozila. Naravno, kvarovi i ovakve nesreće su moguća", naveo je.