Crni niz nesreća na hrvatskim prometnicama nastavio se crnim petkom.
Trojica mladića pokraj Koprivnice sletjela su s ceste, a po jednog je došao helikopter Hitne pomoći. Poslijepodne je još jedan vozač poginuo na cesti. Statistika je crna u posljednjih tjedan dana, poginulo je čak deset osoba. Najveća tragedija bila je u Slavoniji, gdje su poginuli otac i dvoje djece.
Glavni razlog - ljudski faktor
Policija je analizirala sve nesreće. "Glavni razlog zašto su se one dogodile je ljudski faktor. U tih osam prometnih nesreća, za sedam je bila krivac brzina, neprilagođena brzina. Jedna prometna nesreća bila je zbog pješaka koji je prolazio kolnik dok je bilo crveno svjetlo", objašnjava Josip Mataija, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a.
"Opet ću upozoriti - kada se sjedne u automobil da se samo malo razmisli, da se poštuju - osnovna prometna pravila", napominje Mataija.
Upozorenje psihologa
Psiholozi upozoravaju da je za volanom bitan kognitivan, emocionalni, ali i socijalni plan vozača. No, postavlja se pitanje kako povećati svjesnost. "Moje mišljenje je da bi već u autoškolama trebalo uvesti barem jedan sat psihofizički pripreme vozača za njihov budući svijet vožnje. To se nažalost ne radi, a vjerujem da bi bilo jako značajno", smatra Liljana Mikuš, pročelnica Sekcije za prometnu psihologiju Hrvatskoj psihološkog društva
Stručnjaci glavne krivce za više poginulih smatraju blage kazne i starost voznog parka, ali i nedostatke u infrastrukturi. Kao rješenje, iz udruge Sigurnost u prometu, vide vraćanje tečaja sigurnosne vožnje gdje se u simuliranim uvjetima prolaze najrizičnije situacije.
"Kod najtežih prometnih nesreća trebalo bi provoditi vještačenja i vozila i mjesta nastanka prometne infrastrukture. Vidimo da naši hrvatski vozači i unatoč znatno povećanih novčanih kazni za prometne prekršaje su nedisciplinirani", pojašnjava Georg Davor Lisicin, tajnik Udruge Sigurnost u prometu.
Cijeli prilog pogledajte u videu: