DOMINIRA JEDAN KRIVAC /

Crna statistika pred blagdane, policija analizirala nesreće: 'Ovo je glavni razlog'

Image
Foto: RTL Danas

Psiholozi upozoravaju da je za volanom bitan kognitivan, emocionalni, ali i socijalni plan vozač

Lucija Ptičar

Lucija Ptičar

Samoborka. TV reporterka koju gura osjećaj za pravdu. Ustrajna u dobivanju odgovora na ključna pitanja.

19.4.2025.
7:09
RTL Danas
VOYO logo

Crni niz nesreća na hrvatskim prometnicama nastavio se crnim petkom.

Trojica mladića pokraj Koprivnice sletjela su s ceste, a po jednog je došao helikopter Hitne pomoći. Poslijepodne je još jedan vozač poginuo na cesti. Statistika je crna u posljednjih tjedan dana, poginulo je čak deset osoba. Najveća tragedija bila je u Slavoniji, gdje su poginuli otac i dvoje djece.

Image
POGINULI TATA I DVOJE DJECE /

Potresni detalji intervencije kod Đakova: 'Dogodio se najgori scenarij za svakog vatrogasca'

Image
POGINULI TATA I DVOJE DJECE /

Potresni detalji intervencije kod Đakova: 'Dogodio se najgori scenarij za svakog vatrogasca'

Glavni razlog - ljudski faktor

Policija je analizirala sve nesreće. "Glavni razlog zašto su se one dogodile je ljudski faktor. U tih osam prometnih nesreća, za sedam je bila krivac brzina, neprilagođena brzina. Jedna prometna nesreća bila je zbog pješaka koji je prolazio kolnik dok je bilo crveno svjetlo", objašnjava Josip Mataija, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a.

"Opet ću upozoriti - kada se sjedne u automobil da se samo malo razmisli, da se poštuju - osnovna prometna pravila", napominje Mataija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Upozorenje psihologa

Psiholozi upozoravaju da je za volanom bitan kognitivan, emocionalni, ali i socijalni plan vozača. No, postavlja se pitanje kako povećati svjesnost. "Moje mišljenje je da bi već u autoškolama trebalo uvesti barem jedan sat psihofizički pripreme vozača za njihov budući svijet vožnje. To se nažalost ne radi, a vjerujem da bi bilo jako značajno", smatra Liljana Mikuš, pročelnica Sekcije za prometnu psihologiju Hrvatskoj psihološkog društva

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stručnjaci glavne krivce za više poginulih smatraju blage kazne i starost voznog parka, ali i nedostatke u infrastrukturi. Kao rješenje, iz udruge Sigurnost u prometu, vide vraćanje tečaja sigurnosne vožnje gdje se u simuliranim uvjetima prolaze najrizičnije situacije.

"Kod najtežih prometnih nesreća trebalo bi provoditi vještačenja i vozila i mjesta nastanka prometne infrastrukture. Vidimo da naši hrvatski vozači i unatoč znatno povećanih novčanih kazni za prometne prekršaje su nedisciplinirani", pojašnjava Georg Davor Lisicin, tajnik Udruge Sigurnost u prometu.

Cijeli prilog pogledajte u videu:

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
direkt
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike