Kolike su prosječne napojnice, je li model davanja napojnica karticom uspješan te tko su najdarežljiviji gosti otkrili su splitski ugostitelji. Moglo bi vas iznenaditi od kuda stižu gosti "široke ruke".
Piće na splitskoj rivi bilo je neizostavno za šeficu europske vlade i šefa Hrvatske. No tko je na kraju platio račun i koliku su napojnicu dali, iz splitskog kafića nisu htjeli otkriti.
No, većina konobara se slaže oko toga koji su gosti najdarežljiviji kad je u pitanju napojnica.
"Najbolji gosti su svakako Amerikanci, Englezi i Nijemci, ali i naš narod ima tu kulturu da sad ostavlja", kaže konobarica u restoranu Slađana Jekić.
Priznaju da im je čak jednostavnije obračunati napojnicu kad gost plaća karticom.
"Naši uređaji imaju opciju ako će platiti karticom onda se nudi hoće li ostaviti 5, 10 ili 15 posto ili će sam odlučiti koji je to iznos", rekla je i dodala da najčešće ostavljaju 10 posto.
"To je super napojnica.”, dodaje.
Gosti isto smatraju da je to sasvim pristojna svota, ako se uopće odluče nagraditi konobare.
Holly iz Velike Britanije rekla je:
"Ako je na primjer račun u restoranu 60 eura, dala bi napojnicu od deset posto, ali ako je samo kava ili samo neki zalogaj ne bi nužno dala napojnicu",
"Deset posto je dobra napojnica, ali ako je usluga više nego dobra možeš dati i više, ali deset posto je dobar početak", kaže njezina sunarodnjakinja.
No, ima gostiju koji uopće nemaju običaj ostaviti ni centa napojnice.
Ugostitelj Siniša Matić otkrio je "konobarsku tajnu". Francuzi nemaju naviku davati, a ni Talijani kao ni ostatak Europe.
"Još su naši najbolji gosti uz Amerikance".
Fiskalizacija svih napojnica u početku je možda stvarala probleme, ali nakon nekoliko mjeseci primjene riječ je sada o uhodanoj rutini.
Voditelj restorana Vedran Cvitković kaže:
"Sjede sa plaćom, nemaju ajmo reći lovu na dnevnoj bazi, ali sad kad im sjedne na kraju miseca dupla plaća uspjet će nešto I uštedjeti. Od početka godine imamo mogućnost napojnice na kartice, tako da mislim da im sve ide na korist".
No kolika će biti napojnica, ipak će ovisiti i tome hoće li gost biti zadovoljan s uslugom.