'ŽIVKO IMA ŽENU U KOLICIMA' /

Prvić je 'odlično' povezan s kopnom, ali nikad ne znaš hoće li brod pristati s jedne ili druge strane brda

Ne želimo i ne možemo pješačiti preko brda da bismo došli do broda za kopno poručuju Prvićani koji imaju problem na liniji koja povezuje Vodice i Šibenik s otocima Zlarinom i Prvićem. Zato 1. lipnja pripremaju prosvjed na svojim brodicama u šibenskom Kanalu sveti Ante.

25.5.2024.
8:14
VOYO logo

Dok prvi turisti veselo silaze s broda u Prvić Luci, Nada i Živko brinu svoju brigu. Ona je u kolicima i često treba na pretrage i terapije u Šibenik, a nikada ne znaju, kažu, hoće li brod pristati u njihovu ili u susjednu luku, pa je suprug u kolicima gura preko brda.

"Jako često idem. Imala sam operaciju kuka, pa sam poslije dobila bakteriju na tu nogu, desnu i sad sam bila baš na previjanju. Proteglo se to više od godinu dana", kaže Nada Protega, a njezin suprug Živko dodaje kako nekada u posljednji trenutak saznaju da brod ne pristaje u njihovoj luci, pa mora požuriti s guranjem kolica što ni njemu nije lako.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Do Šepurina nam s kolicima treba jedno pola sata. Ajde kad je jugo, mi znamo otprilike da brod neće moći u luku. Mislim, kad je jako jugo, ali nekidan bonaca, a brod ne staje tu", ističe Živko.

Image
VELIKI NEREDI /

Opsadno stanje na pacifičkom otoku, turisti zaglavljeni. Analitičar: 'To je bitno područje'

Image
VELIKI NEREDI /

Opsadno stanje na pacifičkom otoku, turisti zaglavljeni. Analitičar: 'To je bitno područje'

Za razliku od "Premude", brzi brod "Olea" uopće ne uplovljava u Prvić Luku jer mu nije pogodna za pristajanje, pa mještani pješače sa svim što su kupili u Vodicama ili Šibeniku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Imam skoro 80 godina. Problem je za dostavu, problem je doći doma. Problem je ako je kiša, razboljet ću se", kaže mještanin Dragi Gradiška, a njegov susjed Marinko Bulat objašnjava u čemu je problem po njegovom viđenju.

"Čak su sad i napravili bokobrane da mogu stati sa strane, da uđe 30 metara, nitko mu ne brani, ali se neće zezati", napominje Marinko.

Nije lako ni mlađima. Luka za supruginu trgovinu mješovite robe ide s kolicima po dostavu pješke oko dva kilometra.

"Ujutro dolazi kruh, dolaze nam cigarete, dolaze jogurti i mliječno ujutro i mi uopće ne znamo gdje treba ići. Pratimo po aplikacijama, po VesselFinderu, koji brod vozi gdje vozi jer je komunikacija nikakva. U 3 sata u noći vam dođe obavijest na stranicama Jadrolinije da će voziti Olea i da neće pristati u Luku", kaže Luka Mažibrada, inače i član MO Prvić Luka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kad ih brod zaobiđe, pješice preko brda moraju i grupe posjetitelja Memorijalnog centra "Fausta Vrančić".

"Odjednom imamo situaciju da i 120 ljudi mora ići preko brda po velikom suncu da bi došli kod nas, a onda im se skrati i vrijeme boravka i kvaliteta posjeta i sve skupa nije baš najzgodnije", kaže Zlatka Rodin, interpretatorica u Memorijalnom centru u kojem je upravo vrijeme posjeta školskih grupa i ekskurzija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kao rješenje Prvićani vide brod boljih maritimnih sposobnosti, ali i rekonstrukciju rive za koju je napravljena projektna dokumentacija.

"Dogovoreni je novac od Županije, to jest županijske Lučke uprave, Grada Vodica i Ministarstva da će se financirati po trećinu, ali koliko smo čuli, Ministarstvo ove godine neće dati taj novac", zaključuje Luka.

Iz Jadrolinije se otočanima ispričavaju zbog neugodnosti i poručuju da se njima namijenjen brod Lara još prije 15 dana trebao vratiti s remonta. Više su puta požurivali remontno brodogradilište u Šibeniku oko dovršetka radova na Lari i poručuju kad se brod vrati, trebali bi biti riješeni i problemi s pristajanjem u obje luke.

POGLEDAJTE VIDEO: Morski pas od 200 kilograma ulovljen u Jadranu: Iznenađeni ribari morali su ići po pomoć

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo