LANI POGINULA 71 OSOBA /

Svaki treći poginuli u prometu je motociklist: 'Problem su vozači, precjenjuju svoje sposobnosti'

Brza vožnja, pretjecanje na rizičnim mjestima, vožnja pod utjecajem alkohola ili droga – sve to dovodi do nesreća s teškim posljedicama. Motor nije auto, upozoravaju iz prometne policije

8.3.2025.
7:17
VOYO logo

S dolaskom toplijeg vremena na prometnicama se povećava broj motociklista, što zahtijeva dodatni oprez svih sudionika u prometu. Statistike su zabrinjavajuće – svaka treća poginula osoba u prometu je motociklist ili vozač mopeda. Pretprošle godine smrtno je stradalo čak 76 motociklista, a 2024. je zaključena s nešto manjim, ali i dalje visokim brojem od 71 poginulog.

Broj motocikala na cestama drastično raste – dok ih je 2015. bilo oko 61.000, prošle godine registrirano ih je gotovo 109.700, što je povećanje od 79 posto.

O uzrocima nesreća i sigurnosti na cestama razgovarali smo s Goranom Medićem, zamjenikom načelnika II. postaje prometne policije Zagreb.

"Problem nije u snazi motocikla, nego u vozaču. Najveći broj prometnih nesreća uzrokovan je vozačkim greškama – kako motociklista, tako i drugih sudionika u prometu. Osim toga, početak sezone donosi dodatne rizike. Kolnici su još puni prašine i pijeska, a potrebno je nekoliko kiša da bi se očistili. Također, vozači automobila još nisu dovoljno prilagođeni na povećan broj motocikala na cestama", upozorava Medić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
CESTE ODNOSE ŽIVOTE /

U Istri poginuo motociklist, u samo jednom danu više mrtvih!

Image
CESTE ODNOSE ŽIVOTE /

U Istri poginuo motociklist, u samo jednom danu više mrtvih!

Motociklisti su izloženi većem riziku od teških ozljeda i smrtnih posljedica, a zaštitna oprema ključna je za njihovu sigurnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oprema koja spašava živote

"Motociklisti su jedna od najranjivijih skupina u prometu. Velike brzine, neopreznost i loši uvjeti na cesti često rezultiraju ozbiljnim nesrećama. Zato je kvalitetna zaštitna oprema od presudne važnosti – dobra kaciga i odgovarajuća oprema mogu značajno smanjiti težinu ozljeda", ističe Medić.

Iako je broj poginulih prošle godine blago smanjen, broj nesreća i dalje je visok. Policija stoga nastavlja s preventivnim i represivnim akcijama kako bi povećala sigurnost motociklista na cestama.

Rizična vožnja i kazne

"Problem je što vozači motocikala često precjenjuju svoje mogućnosti. Brza vožnja, pretjecanje na rizičnim mjestima, vožnja pod utjecajem alkohola ili droga – sve to dovodi do nesreća s teškim posljedicama. Motor nije auto – kod slijetanja s ceste nema sigurnosnih zona koje bi ublažile posljedice", naglašava Medić.

Policija intenzivno surađuje s moto klubovima i organizira sigurne vožnje kako bi motociklistima ukazala na opasnosti i potaknula ih na odgovornije ponašanje u prometu. S represijom su počeli sinoć, te su se fokusirali na vozila bez registarskih pločica.

"Prošle godine smo, uz podršku sudova, trajno oduzeli određeni broj motocikala, a s tom praksom ćemo nastaviti i dalje", zaključuje Medić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako bi se smanjio broj nesreća, ključna je odgovornost svih sudionika u prometu. Policija apelira na motocikliste da prilagode brzinu, koriste zaštitnu opremu i budu svjesni rizika koji vožnja na dva kotača nosi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
rukomet
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
SPAŠAVANJE HRVATSKOG SKIJAŠA /

Kostelića spašavali u Crnoj Gori, ravnatelj Uprave sigurnosti plovidbe: 'Jadran nije neopasno more'