Strašna nesreća u Buzinu pokrenula je pitanja. Trebaju li mladi vozači imati ograničenja pri dobivanju vozačke dozvole i upravljanju automobilima.
"Pa mislim da baš zbog toga što nisu još dovoljno iskusni.", kaže Zagrepčanka Magdalena Čičak.
"Pa imaju psihotest koji moraju proći da moraju ići na vozački. Pa mislim da bi to samo trebalo biti malo strože", smatra Zagrepčanin Bruno Pintarić
Za novim susretima ljubitelja bijesnih automobila kakav je rezultirao nesrećom u Buzinu, sinoć je pojačano tragala zagrebačka policija. U krugu trgovačkih centara nisu pronašli takva okupljanja, a nisu primili ni dojave o njima. No, posla su imali.
Utvrđeno je ukupno 65 prekršaja iz segmenta prometa, jedan prekršaj iz Zakona o osobnoj iskaznici te jedan prekršaj iz segmenta zlouporabe droga.
Sinoć je u Zagrebu zabilježeno 5 prometnih nesreća, 16 vozača vozilo je pod utjecajem alkohola, od toga jedan mladi vozač. Zabilježen je jedan prekršaj prekoračenja brzine, 2 vozača su vozila za vrijeme izrečene zabrane upravljanja vozilom, a jedan uopće nije imao položen vozački ispit. Troje ih je prošlo za vrijeme crvenog svjetla, a pronađena su i 2 tehnički neispravna vozila.
Zbog divljanja i neoprezne vožnje mladih u prejakim automobila ponovno se razmišlja o izmjenama Zakona o sigurnosti na cestama.
"Ono o čemu se vode razgovori je takozvana privremena vozačka dozvola za mlade vozače", kaže ministar unutarnjih poslova Davor Božinović.
Hrvatska je sličan zakon već imala kada je ograničila snagu automobila za mlade vozače na 80 kilovata, ali 2010. je Ustavni sud tu odluku srušio jer je bila diskriminatorna prema onima koji se ne bi mogli zaposliti na poslovima koji uključuju jače službene automobile, a nije se odnosila na strane državljane. No, Hrvatska nema problem mladih vozača, kaže prometni stručnjak.
"Ako gledamo statistiku, mladi vozači od tih nekakvih prvih nekoliko godina posjedovanja vozačke dozvole u principu ne izazivaju toliko prometnih nesreća koliko su izazivali prije", kaže Marko Ševrović, voditelj Zavoda za prometno planiranje Fakulteta prometnih znanosti
Problem su obijesni vozači i oni koji neodgovorno upravljaju prejakim automobilima. Zato Ševrović predlaže drugu mjeru.
"Osiguranje. Ako vozilo od 100, 200 ili ajmo reći više od 250 konja vozi mladi vozač, onda to osiguranje mora biti puno, puno skuplje, smatra Ševrović
No, vozači koje ceste čine nesigurnima krše i trenutne zakone. Dakle, stroži propisi njih neće zaustaviti.