Nakon dva neradna dana trgovački centri su ponovno otvoreni i to s popustima na svakom koraku. Počelo je zimsko sniženje vrijeme kada je teško ući u neki šoping centar, a izaći praznih ruku. Ipak, nisu svi oduševljeni sniženjima.
„Uđem u trgovinu, piše 70 posto popusta i vidim proizvod koji uopće nije na popustu i nije snižen koliko bi trebao bit", kaže Zagrepčanka Maja dok je Natali dodala: „Volim pogledati sniženja, ali mislim da bismo trebali manje trošiti i više proizvoditi.“
Što je najbolje kupiti odmah?
U većini trgovina popusti su na oko 30 posto, sredinom siječnja može se očekivati dodatno sniženje na oko 50 posto, dok bi krajem veljače ono moglo dosegnuti i do 70 posto, pa se prava shopping groznica tek očekuje.
"Sada je najbolje kupiti recimo nešto što vam treba za doček Nove godine. To su trendi komadi kojih se trgovine rješavaju i oni su sada na 50 posto. Nešto što se naziva temeljni odjevni predmet kao što su kaputi, kostimi, kvalitetne hlače – treba pričekati drugi krug i da i oni dođu na 50 posto jeftinije.“ objašnjava savjetnica za kupovinu Alma Premerl Zoko.
Osim klasično po trgovinama popusti se love i preko Interneta. Porast prometa vidljiv je i u pošti. Na dan u sortirnici prime i do sto tisuća paketa. Da sve više kupujemo putem Interneta primjećuju i u Komori i pozivaju na oprez.
"71 posto potrošača je kupovalo preko interneta u protekla tri mjeseca, tako da taj trend možemo očekivati i tijekom zimskih sniženja. Treba stalno paziti – pogotovo kod izuzetno atraktivnih ponuda da je ta ponuda stvarno i stvarna i da ta ponuda stvarno postoji“. ističe Maja Bogović, direktorica Sektora za trgovinu HGK
Šoping preko granice?
Jedni preko interneta, drugi u trgovini, treći u outletima u Austriji i Italiji – procjene su kako ćemo samo u iduća četiri dana potrošiti više od 570 milijuna eura. Za šoping preko granice, stručnjaci savjetuju - bolje je pričekati.
"U drugom ili trećem krugu kad se cijene snižavaju i do 70 posto, onda treba ići u neki dobar outlet gdje su u startu bile snižene cijene i onda još 70 posto – i to je prava uživancija za šopingholičara.“ naglašava Premerl Zoko.
Bez obzira na popuste koji nisu ni približno veliki kao oni u inozemstvu, gotovo da ne postoji trgovina u kojoj se broj kupaca tijekom ovih dana ne povećava tri do četiri puta.
"Sniženja koja trenutačno vidimo u trgovinama i online su zapravo kompromisi između onoga – moramo imati sniženja i moramo imati profit.“ kaže Stefan Lončar iz Udruge eCommerce Hrvatska
Veliki crveni natpisi s popustima tek su krenuli i trajat će idućih 60 dana.