Zalazak glavnog dijela sezone je u tijeku. Obilježila ju je kuglica sladoleda - kritika nije nedostajalo kao ni gostiju.
Prema neslužbenim podacima u Hrvatskoj danas odmara 940 tisuća turista. Dosadašnji dio godine bolji je osam posto u dolascima i dva posto u noćenjima.
"Ova godina je bila godina do sada s oscilacijama, ali ukupno gledano mislim da možemo biti zadovoljni, godina je dobra", kaže Boris Žgomba, predsjednik Udruženja putničkih agencija pri HGK.
Sezona je na razini s rekordnom 2019. Iznajmljivači su se žalili na srpanjske rupe, ali na kraju kolovoza - u obiteljskom turizmu nezadovoljstva nema.
"Ja mislim da ćemo svi zaraditi, zašto? Zaradit ćemo zato što je popunjenost osmi mjesec bila sto posto, sedmi šezdeset posto, peti je bio trideset. Kad pogledamo korekciju cijena, manje smo radili, a više zaradili", poručuje Mirko Bulić, predsjednik Hrvatske zajednice udruga obiteljskog smještaja.
Zbog inflacije, Hrvatska više nije jeftina destinacija, a euro je gostima dao bolji uvid u to što dobivaju za uloženo. Dio iznajmljivača koji nije radio na kvaliteti, ostao je bez gostiju.
"To se dogodilo najviše onima koji imaju manje zvjezdice. Definitivno oni koji se nisu standardizirali po novom načinu kategorizacije. Jer se u zadnje vrijeme traži četiri i pet zvjezdica", dodaje Bulić.
Najbrojniji su i dalje turisti iz Njemačke. Do sad ih je ove godine došlo dva posto manje nego lani, ali deset posto više nego 2019. Domaći su u porastu od šest i 15 posto. Treći su Slovenci s povećanjem od četiri posto lani i jedan posto u odnosu na 2019.
Iako su u blagom padu, Nijemci su na putu da ostvare drugu najbolju sezonu u povijesti kažu u HTZ-u.
"Najbolja je bila lanjska godina. Kad se usporedimo s tom godinom treba uzeti nekoliko stvari u obzir koji su karakterizirali lanjsku godinu na Njemačkom tržištu. To je bio kraj pandemije, kasni booking, problemi u avioprometu, imali su problem dosezati destinacije na koje su tradicionalno išli", tvrdi Romeo Draghicchio, direktor Predstavništva HTZ-a u Njemačkoj.
Pa im je bilo jednostavnije sjesti u auto i doći u Hrvatsku. No, promjene u dolascima ionako nisu znak za uzbunu. Koliko je uspješno bilo znat će se kad se podvuče crta i HNB objavi prihode.
"Ne smijemo i ne trebamo gledati brojke dolazaka i noćenja nego ono što je najbitnije da bude destinacija na razini onoga što može primiti. Ono što je najbitnije da imamo kvalitetnu destinaciju, kvalitetne goste i kvalitetne usluge", kaže Žgomba.
Jer svaki će gost nekvalitetnu uslugu i destinaciju platiti samo jednom.