Moderniji, sigurniji i udobniji od dosadašnjih. Vozači tramvaja kažu da je osjećaj dobar, kao da smo u svemirskom brodu.
Tramvajem se često vozi Miladin, zadovoljan jer će vožnja sad biti još udobnija.
„Izvanredno, dobrobit za sve nas, starije, mlađe, sve, prva klasa, prezadovoljan“, kaže Miladin iz Osijeka.
Osijek je prvi u Hrvatskoj i u ovom dijelu Europe imao tramvaj, pa je ovo prijevozno sredstvo na neki način postalo i dio identiteta Osječana.
„Definitivno je, svi se koriste gradskim prijevozom tu u gradu, i stariji i mlađi“, kaže Niko iz Osijeka.
Novi tramvaj u skladu sa zelenom tranzicijom
Novi niskopodni tramvaj proizveden je u Hrvatskoj, a posebno je prilagođen osobama koje se teže kreću.
„Koji koriste pomagala za kretanje, potom trudnice s kolicima i djecom. To je dobra promjena za Osijek“, kaže Patricia iz Osijeka.
Novi tramvaj duži je i širi od postojećih, ima 135 mjesta, od kojih je 44 sjedećih, udobniji je, sigurniji, a tehnološki je u skladu i s aktualnom zelenom tranzicijom.
„Zato smo jako sretni i ponosni što su jako veliki planovi grada Osijeka da nastavi u ovom trendu i praktički bude jedan jako dobar primjer, da kažem roll model za cijelu Hrvatsku kako treba graditi zelenu budućnost“, kaže Ivan Paić, član Uprave poduzeća koje je proizvelo tramvaj.
Obnavlja se i flota autobusa
„141 godinu nakon konjskog tramvaja, 99 godina nakon električnog tramvaja, imamo prvi niskopodni tramvaj u gradu Osijeku. Ono što želim napomenuti jest da je ovo prvi novi tramvaj nakon 43 godine“, kaže Ivan Radić, gradonačelnik Osijeka.
Vrijednost ovog niskopodnog tramvaja je 2 milijuna i tristo tisuća eura, a do kraja godine osječkim bi ih ulicama trebalo voziti 10.
„Super, odlično, za nas starije pogotovo“, kaže Julka iz Osijeka.
Uz modernizaciju tramvaja, obnavlja se i flota autobusa. Osječki umirovljenici i građani stariji od 65 godina gradskim prijevozom od svibnja vozit će se besplatno.