Na najvećem sajmu transporta u Berlinu izložen je proizvod hrvatske pameti - prvi potpuno baterijski vlak. Više o njemu za RTL je govorio predsjednik Uprave Končara Gordan Kolak.
Po čemu je baterijski vlak poseban?
"Ovo je sada novi iskorak Končara u jednu novu dimenziju. Znate da smo do sada na hrvatskom tržištu isporučivali niskopodne elektromotorne vlakove, vlakove koji su uglavnom prometovali na elektrificirana dijelovima pruga u Hrvatskoj. U ovom trenutku tražimo i tražili smo rješenja za onaj dio pruga koje nisu elektrificirani i na tom dijelu trebali bi prometovati ovi potpuno baterijski vlakovi koji se kasnije pune na stalnim energetskim priključcima stalnim punionicama."
Koje su njegove performanse?
"Ovo su vlakovi koji će ostvarivati i dalje zavidne brzine, možda i brzine koje su iznad mogućnosti hrvatske infrastrukture željezničke infrastrukture, ali te brzine bit će do nekakvih 120 kilometara na sat. Vlakovi koji bi trebali ostvarivati nekakvu autonomiju između 80 i 100 kilometara, dakle sasvim dovoljno za relacije neelektrificiranih pruga."
Kad će se ovakav vlak pojaviti na našim tračnicama?
"Vrlo skoro! Do kraja ove godine će taj vlak biti isporučen HŽPP-u. Naravno, bitno je stvoriti infrastrukturne pretpostavke, odnosno da se postave svi stalni punjači za baterijske vlakove. Tih punjača ima šest na šest različitih lokacija u Hrvatskoj i u onom trenutku kad oni budu postavljeni i kad se infrastrukturno to riješi, onda ti vlakovi mogu nesmetano prometovati, ali u ovom trenutku govorimo o mjesecima."
Šest milijuna eura stoji jedan takav vlak. Jesu li sklopljeni neki poslovi u Berlinu?
"Rano je govoriti o takvim poslovima. Prvi je dan da prezentiramo vlak, ali definitivno postoje neki razgovori s potencijalnim klijentima s onim kompanijama koje imaju slične uvjete u svojoj mreži kao što ih imamo u Hrvatskoj. Vlak pobuđuje veliko zanimanje, međutim, dugi je to proces do sklapanja konkretnog ugovora."
Zagreb iščekuje svoje tramvaje. Kako ide taj posao?
"Rekao bih i više nego dobro, iznad svih očekivanja i mislim da će tramvaji biti isporučeni nešto prije roka."
Što ovakav sajam znači za kompletno hrvatsko gospodarstvo?
"Mislim da se ovime pokazuje ne samo snaga i kompetencije Končara, već snaga gotovo cijele hrvatske industrije, ali ne treba zaboraviti da s Končarom u partnerskom nekom odnosu u izgradnji ovakvih visokotehnoloških proizvoda sudjeluje niz i malih i srednjih kompanija kojima je Končar pokretač u razvoju njihovog dijela biznisa i mislim da se kroz to vidi da hrvatska industrija i dalje ima dostatna znanja da iznjedri jedan ovakav visokotehnološki proizvode."
Veliki problem stvara infrastruktura. Može li infrastruktura pratiti ovaj razvoj i našu pamet koju mi imamo?
"Infrastruktura se razvija, doduše, možda ne onom brzinom koju bismo svi htjeli. Mi bismo sutra htjeli imati sve te pruge, ali dobar je pokazatelj ovo veliko ulaganje u željezničku infrastrukturu koji nas prati u zadnjih nekoliko godina. Naravno da će toga trebati sve više i više i strahovito veliki novac treba investirati da se ta infrastruktura digne na određenu razinu, a u onom trenutku kad stvorimo infrastrukturne pretpostavke, onda će i putovanje željeznicom biti kudikamo ljepše i kvalitetnije nego što je ono danas."
POGLEDAJTE VIDEO: Končar predstavio svoja dva vlaka u Berlinu. Donosimo gdje će voziti i kakvi će biti