Čelični željeznički most težak čak 4000 tona gura se centimetar po centimetar kako bi spojio dvije obale rijeke Drave.
Riječ je o projektu rekonstrukcije i izgradnje pruge na relaciji Križevci-Koprivnica-državna granica dužine 42 kilometra. Na dan se pregura oko 30 metara. Uskoro bi posao, koji izvodi 80-ak radnika uglavnom iz Turske, trebao biti gotov.
Inače, vrijednost ovog mosta je 23,5 milijuna eura, dok cijeli projekt košta 350 milijuna. Novi će most imati dva kolosijeka, a otkriveno je što će biti sa starim koji se nalazi pokraj njega.
"Prvo će konstrukcija biti zaštićena izolacijskim slojem, a nakon toga ide polaganje kolosiječne prizme ili tucanika. Nakon toga, idu pragovi i tračnice", rekao je Mehmet Yilma, izvoditelj projekta u ime izvođača radova.
Bilo je razmišljanja da se stari most pretvori u muzej ili šetnicu, rekao je Branimir Bosanac, voditelj nadzornog tima, ali ta se ideja neće ostvariti. "Ta ideja bila je jako dobra i trebala se ostvariti europskim sredstva. No aktivnosti nisu išle u tom smjeru pa sad postoji projekt rušenja."
Naš reporter Goran Latković uživo se također javio s doslovno klizećeg mosta gdje je razgovarao s Darkom Barišićem, članom Uprave HŽ Infrastruktura koji je rekao da će most spojiti dvije obale u subotu ili u nedjelju.
"Radovi su do poplave tekli dobro, ona nas je malo omela u radovima dva to tri tjedna, ali uhvatio se opet zamah i radovi će dovršiti do vikenda. Cijelu dionicu od 42 kilometra završit ćemo 2025. Većina teretnog prometa u RH ide od Rijeke prema Budimpešti, odnosno ovom dionicom tako da je to velikog međunarodnog značaja za teretni promet", izjavio je Barišić.