NIŠTA NA VRIJEME /

HŽ u ruševinama: 'Pruge već desetljećima propadaju. Država ih ne popravlja. Može doći do nesreća'

'Obnove i izgradnje se ne realiziraju na vrijeme. Mi imamo 2600 kilometara pruge u Hrvatskoj, a oni rade nekih sedam, osam godina projekt od samo pedeset kilometara'. Radnici ne rade u dobrim uvjetima, a radovi se ne pomiču već deset godina

31.10.2023.
21:05
VOYO logo

Desetljeće radova na hrvatskim željeznicama ipak ne ide po planu.

Hrvatske željeznice tvrde da je problem u javnim nabavama i u tvrtkama koje su prihvatile poslove te da te poslove nisu izvršile.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kritičari uprave i predsjednika uprave Hrvatskih željeznica kažu da su oni ti koji su nesposobni završiti poslove koji su financirani europskim novcem i da su odabrali krive tvrtke za taj posao.

RTL-ov je reporter Borko Brunović o radu HŽ-a i obnovi pruga razgovarao s predsjednikom sindikata Hrvatskih željeznica Ivanom Forgačem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mi smo se obratili upravi HŽ infrastrukture jer smo nezadovoljni time što se i ovo malo novca koji je predviđen za popravak pruga ne uspijeva se utrošiti u tu svrhu za koju je namijenjeno jer natječaji HŽ infrastrukture za nabavku strateškog materijala, tračnica, pragova itd, odrade se natječaji i odabere se dobavljač koji ne isporuči robu", poručio je Forgač i dodaje da ljudi zapravo stoje na gradilištima te da ne mogu započeti radove.

Image
A VLAKOVI KASNE /

Sindikalist iz HŽ-a upozorava: 'Nema ključnih rezervnih dijelova, ne može se jamčiti sigurnost na željeznici'

Image
A VLAKOVI KASNE /

Sindikalist iz HŽ-a upozorava: 'Nema ključnih rezervnih dijelova, ne može se jamčiti sigurnost na željeznici'

Ističe da tvrtke ne obrađuju posao jer su pred stečajem, no pravi problem ipak pronalazi u vladajućima.

Na pitanje može li se zbog lošeg stanja u HŽ-u osigurati siguran prijevoz putnika.

"HŽ infrastrukturu smanjuju onda brzine i tako pokušavaju kompenzirati to što su pruge loše. Trebala ih je obnoviti prije 20 godina. U lošem su stanju i nije isključeno da može doći do nesreća", kazao je Forgač.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dodao je kako ni radnicima nije dobro raditi u tim uvjetima.

"Naravno da je rizično. Signalno sigurnosni uvjeti su zastarjeli. Često su u kvaru. Budući da se zbog njih stalno mijenja rutina prometnom osoblju, njima ni nije lako raditi u tim uvjetima", objasnio je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

O HŽ-u i ulaganjima u promet govori se već gotovo deset godina. Radovi su počeli 2016. godine, no nema pomaka. Postavlja se pitanje koristimo li uopće europski novac na pravi način.

"Obnove i izgradnje se ne realiziraju na vrijeme. Mi imamo 2600 kilometara pruge u Hrvatskoj, a oni rade nekih sedam, osam godina projekt od samo pedeset kilometara", kazao je Forgač.

"To je odgovornost države, ali i Vlade. Obećano je. Sada su rekli da je nekih 900 milijuna eura uloženo za buduće razdoblje obnove, no to još uvijek zasad ostaje samo na njihovim riječima", poručio je za kraj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo