Neki su otišli i u zasluženu mirovinu, no na natječaj koji je već mjesecima otvoren, nitko se nije javio, a nedostatak vozača splitskih autobusu, na prvu najviše osjete putnici.
"A tko to dugo ne čeka, po sat vremena. Nemam pojma zašto to bi trebali znat oni tamo", kaže Marija iz Strožanca.
"Evo sve kasni, nije mi jasno zašto. Baš sam gledala, čak ni aplikacija ne radi. Tako da ne znam, možda su i oni još na zimskim praznicima", tvrdi se Antonija Bekavac.
Danas je objavljen novi vozni red gradskih i prigradskih linija koji je značajno reduciran. Vozači ne žele pred kameru, ali priznaju kako su i sami žrtve kaosa u sustavu. Glavni uzrok problema je, premali broj djelatnika, kaže Hrvoje Mlikota, povjerenik Sindikata vozača i prometnih radnika.
"U ovom sadašnjem postojećem stanju da to funkcionira onako sve kako bi trebalo i da naši putnici to ne osjete četrdesetak vozača bi zadovoljilo naše trenutno stanje", pojašnjava Mlikota. No čini se da nitko neće u vozače. Nekad bi se na natječaj za deset slobodnih mjesta javilo više od 400 kandidata. A sada je natječaj stalno otvoren, a interes skoro pa nula.
"Malo je vozača i stalno su napadnuti sa svih strana. Svaki dan ima neki napad na njih i onda nije ni čudo da se ljudi bježe od toga", kaže Merima iz Splita.
"Uvijek je novac bio pokretač svih stvari u životu. I ostat će", smatra marija iz Strožanca, a s njom se slaže i Antonija Bekavac.
"Mislim da bi trebalo više zapošljavati, više mlade gurati da idu u one sektore gdje nedostaje ljudi. Mislim da bi trebalo tražit naše ljude, a ako ne bude naših ljudi onda će se sigurno okrenuti drugoj strani i stranim radnicima", rekla je Antonia.
Na sličan način promišljaju i u upravi splitskog Prometa. Direktor Prometa, Stanko Sapunar kaže nam kako su započeli i s kolektivnim sindikalnim pregovorima s jednim ciljem, povećanja plaća.
"Osim toga plan je da pokušamo stimulacijom ljudi, tako da financiramo sami školovanje D kategorija i onda ljude vežemo, da mi financiramo a oni ostanu par godina raditi kod nas", nastavlja Sapunar.
Do tada sve je na leđima sadašnjih vozača koji osim što odgovorno rade svoj posao, uskaču kolegama, dnevno mijenjaju i po nekoliko linija, ostaju na poslu duže, često ne koriste ni slobodne dane. I dalje strpljivo čekaju nove kolege koji će popuniti redove i olakšati svima.