Mirno jutro za posade helikoptera i dovoljno vremena za pregled letjelice, jer proteklih dana letjeli su s požara na požar.
"Požari su jedan od najtežih vidova letenja koji graniče s borbenim letom jer svaki let je na rubu sigurnosti letenja. Naime, letite u nemogućim uvjetima po dimu i visokim temperaturama", rekao je StjepanStepić, pilot helikoptera.
Koliko su spremni, provjerio je i predsjednik IvoJosipović. Obišao je najprije protupožarne namjenske snage hrvatske vojske, a potom i vatrogasce u vatrogasnom opetarivnom središtu.
Svi su oni ove godine imali previše posla. "Mislim da je najvažniji pokazatelj uspješnosti vatrogasnih postrojbi činjenica da je porastao broj požara ali je manja opožarena površina", izjavio je Josipović.
Na priobalju je u prvih 7 mjeseci bilo više od 3800 požara i izgorjelo je oko 22 tisuće četvornih metara, lani 400 požara manje, ali oko 6 tisuća izgorenih kvadrata više.
Tijekom srpnja zračne snage bile su angažirane 118 puta, gotovo 3 puta više nego lani. A to je značilo i veći državni trošak.
Najveći požari proteklih godina bili su krajem kolovoza i u rujnu, pa je pitanje ponovi li se takva slika hoće li biti novca za gašenje. "U 2. i 3. mjesecu imali smo izvanredno puno letova ali gotovo smo sigurni da to neće biti problem da u 2-3 mjeseca možemo pokriti taj dio troška", rekao je ravnatelj DUZS-a JadranPerinić.
A gasiteljske posade više od novca brinu uvjeti u kojima rade. "Teško je, vruće je, temperature su jako visoke. Lani smo izmjerili 60 stupnjeva u kabini tako da bude poprilično vruće", rekao je StjepanJović, zapovjednik letačkog voda u eskadrili transportnih helikoptera.
Nažalost, pred njima je, sigurni su, još mnogo posla jer sušna godina i visoke temperature za gasitelje su najgora kombinacija.