SPLIT - Najprije su četiri kamere postavljene na mjestima gdje je najviše ljudi gubilo živote. Kako se državna cesta D8, na relaciji Kaštela-Stobreč, godinama pokazala najgorom tamo su postavljene čak tri - na Sv. Kaji u Solinu, na Smokoviku i na Sirobuji. Posljednja, četvrta, postavljena je u Klis Grlu.
Policajci iz splitske postaje prometne policije svakim su danom bili sve sigurniji da na cesti imaju vjernog saveznika koji čuva živote, a to su im potvrđivali i statistički podaci prije i poslije postavljanja kamera. Kako se radilo o učinkovitim uređajima nakon dvije godine postavljene su još četiri, od čega dvije u Splitu, i to u Ulici Domovinskog rata te na Poljičkoj cesti.
"Jedna se kamera nalazi na području Dicma, nedaleko Sinja, te u Glavini Donjoj kod Imotskog. Deveta kamera je postavljena prije dvadesetak dana na području Makarske. Novost je i da od nedavno imamo još dvije kamere koje snimaju prolazak kroz crveno svjetlo. Trenutno su na probnom radu. Jedna u Ulici Domovinskog rata, a druga na križanju Vukovarske i Velebitske ulice", otkriva policijski službenik PU splitsko-dalmatinske ŽeljkoSesar.
Radi se o nizozemskim kamerama GATSO GS 11 koje je financiralo Ministarstvo unutarnjih poslova (MUP) iz Nacionalnog programa sigurnosti prometa na cestama.
Već prve godine smanjen broj nesreća i ozlijeđenih
"Kamere su prvenstveno postavljene kako bi se utjecalo na smanjenje broja prometnih nesreća i njihovih posljedica. Već nakon prve godine korištenja kamera na državnoj cesti D1 između Dicma i Dugopolja broj se nesreća smanjio za 20 posto. Broj ozlijeđenih pao je za preko 57 posto, dok je broj teških ozljeda smanjen za čak 80 posto", dodaje Sesar.
Zahvaljujući kamerama za gotovo 30 posto smanjio se broj nesreća na cesti od Kaštela do Stobreča, dok je broj ozlijeđenih osoba smanjen za nešto manje od 45 posto. Već u drugoj godini na toj državnoj cesti se smanjio broj nesreća za čak 47 posto. Kako je vrijeme prolazilo policija je na cestama s kamerama samo bilježila pad broja nesreća, a time i stradavanja ljudi.
Sesar kaže da je sve to pokazatelj da kamere imaju svoju svrhu. Postavljene su točno na lokacijama koje su se pokazale kao ugrožene, a doprinjele su da se broj stradavanja smanji. "Baš na toj najugroženijoj prometnici D8 od Kaštela do Stobreča je najviše smanjen broj smrtno stradalih u prometu", kazao je Sesar.
Postavljene kamere bilježe svaki, pa i najmanji detalj. Pokazale su kako je u siječnju ove godine Poljičkom cestom u Splitu prošlo ukupno 329.663 vozila, prosječno dnevno 10.663 vozila.
Središtem Splita vozio tri puta brže od dopuštenog
Najveća izmjerena brzina na toj cesti u ožujku je iznosila 130 km/h iako je ograničenje 50 km/h. U Ulici Domovinskog rata, gdje je ograničenje brzine 70 km/h u veljači je izmjerena maksimalna brzina od nevjerojatnih 213 km/h.
Samo u Ulici Domovinskog rata policija je od 1. listopada do kraja 2012. sankcionirala 1.325 prekršaja brzine, a od 1. siječnja do 31. ožujka ove godine 583 prekršaja što je znatno smanjenje. Sve kamere obilježene su signalizacijom tako da su vozači na vrijeme upozoreni da ih se snima. "Nama nije u interesu samo kažnjavati ljude, već smanjiti broj stradavanja", napominju u policiji.
Kada kamera snimi neki prekršaj, na slici su kompletni podaci o mjestu, vremenu i registraciji vozila u prekršaju. Potom postaja prometne policije vlasniku kući šalje obavijest o prekršaju te ga se upućuje na obvezu davanja podataka tko je u upravljao njegovim vozilom. To je dužan napraviti u roku od osam dana, nakon čega se izdaje obvezni prekršajni nalog ili optužni prijedlog prekršajnom sudu.
Vozači pozitivno reagiraju na kamere i u većini slučajeva priznaju svoje prekršaje. Uglavnom nemaju pritužbi, vjerojatno i zbog toga što su kamere toliko precizne da vozaču snime i boju očiju pa uzmaka nema. Snimke su neoboriv dokaz na sudu i zato – vozite polako!
Ne zaboravite da se za prekoračenje brzine u naselju veće od 50 km/h iznad dozvoljenog uz kaznu do 15.000 kuna može završiti i 60 dana u zatvoru, ali i da je najmanja kazna za minimalno prekoračenje brzine 500 kuna.