Najveći problem u sustavu obrazovanja je učenje napamet bez poticanja kreativnog razmišljanja, smatra 46 posto ispitanika, 30 posto tvrdi da je to previše gradiva koje nije primjenjivo u praksi, 20 posto nedostatak praktičnog rada, a samo četiri posto bi mijenjalo sustav ocjenjivanja, pokazuje istraživanje koje je portal EduCentar proveo na više od 320 ispitanika.
Ispitanici smatraju kako se fokusiranjem na nebitne informacije gubi fokus s bitnih, a djeca se sve manje snalaze u realnim situacijama.
Svrha školovanja bi morala biti snalaženje u svakodnevnim poslovnim aktivnostima i brzom uključivanju na tržište rada, objašnjava jedan od ispitanika.
"Danas se sve manje ljudi obrazuje za obrtničke poslove, a iz obrtničkih škola izlaze ljudi bez ljubavi prema tom poslu i manjkom volje za usavršavanje i razvijanje kreativnosti", kaže drugi ispitanik.
kako se zovu brojevi kod oduzimanja
"Postoje škole za koje posao uopće ne postoji jer je program nastave loše ustrojen zbog nedostatka praktičnih vještina i subjektivnog načina ocjenjivanja", komentira treći.
Početkom godine počeli su i razgovori o reformi školstva. Moguće novosti su devetogodišnja osnovna škola, novi način usvajanja znanja s više kritičkog i logičkog razmišljanja, autonomija nastavnika u kreiranju nastavnog sata i promjene u ocjenjivanju u kojemu će osim brojčanih biti i opisne ocjene, kaže se u priopćenju EduCentra.