Na novim, većim graničnim prijelazima kod Neuma užurbani su radovi jer ako sve bude gotovo do 1. travnja palac gore dobit ćemo od Europske unije kojoj Hrvatska u srpnju postaje vanjska granica.
No, vozači kažu da veći prijelazi neće smanjiti gužve jer tisuće automobila i kamiona i dalje će se nakon prelaska granice slijevati na usku magistralnu cestu kroz Neum.
A situaciju će komplicirati vozila iz posebnog carinskog režima. Pogotovo jer bi kroz dvije postrožene granične kontrole morali prolaziti i kamioni koji prevoze žive životinje.
Sve ovisi o tome kako će se to urediti, a RTL Danas doznaje: uvođenjem dodatnih trajekata na liniji Trpanj-Ploče. "Zbog toga će se vjerojatno prijeći na posebne vožnje trajektima samo za živu stoku. Taj problem će biti vrlo lako riješiv i s postojećom flotom i povećanjem broja putovanja na otok te uvođenjem noćnih vožnji", rekao nam je SlavkoLončar iz Jadrolinije.
U Ministarstvu prometa kažu da će Hrvatske ceste popraviti lokalnu cestu preko Pelješca da lakše primi povećani promet kamiona sa stokom jer preko granice do Dubrovnika stoka neće moći.
"Postojat će između 50 i 60 točaka granice, ali u različitim kategorijama. Od posebnih prijelaza preko kojih će moći prelaziti žive životinje i gdje će biti veterinarske stanice, do malograničnih prijelaza", rekla je VesnaPusić.
Neum će biti obični granični prijelaz, a o konačnom rješenju spajanja juga Hrvatske, bilo Pelješkim mostom ili koridorom kroz BiH, izvodi se studija isplativosti ne bi li se finacirao iz europskih fondova. U međuvremenu ispunjavaju se lakši pogranični uvjeti, poput broja graničnih policajaca.
Muke po putovanju hrvatskim jugom tako bi nakon 1. srpnja mogle postati tek nešto blaže.