Selak potvrdio /

'MIG 21 mi se ugasio na 13.000 metara, to je normalna situacija'

Selak je potvrdio medijske napise da mu se tijekom testiranja MIG-a na visini od 13.000 metara i pri brzini dva puta bržoj od zvuka zbog tehničkih razloga ugasio motor, no to nije bila izvanredna situacija.

9.7.2014.
15:51
VOYO logo

Remont i isporuka MIG-ova 21 Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu (HRZ) kasni jer ukrajinski Remontni zavod u Odesi nije zbog tamošnjih propisa mogao obaviti adekvatne testne letove, koji se sada obavljaju u Hrvatskoj, rekao je na današnjoj konferenciji za novinare probni pilot HRZ-a brigadir Ivan Selak.

U Ukrajini se nisu mogli obaviti testni letovi na velikim i malim visinama, na nadzvučnim brzinama i testovi radara u punom opsegu, kaže Selak koji je na to upozoravao ukrajinsku stranu, ali oni su ga uvjeravali da će sve biti dobro odrađeno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sada se u Hrvatskoj nalazi pet MIG-ova jednosjeda i dva dvosjeda, koji su remontirani u Ukrajini. Idućih dana nastavljaju se testiranja tih zrakoplova po programu koji je odredio HRZ, a prihvatila ukrajinska strana.

Selak je potvrdio medijske napise da mu se tijekom testiranja MIG-a na visini od 13.000 metara i pri brzini dva puta bržoj od zvuka zbog tehničkih razloga ugasio motor, no to nije bila izvanredna situacija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Da je bila riječ o redovitom letu, bila bi to izvanredna situacija, no pri testnim letovima, vjerovali ili ne, to je normalna situacija", rekao je. Ništa nije bilo dramatično, zato se i rade probni letovi, kaže Selak.

Motor se ugasio jer je pri nadzvučnoj brzini zrak ušao u dio motora gdje ne bi smio ući, a o kvaliteti remonta govori to što je zrakoplov mogao ponovo upaliti motor kada se spustio na nižu visinu. O tome smo odmah izvijestili MORH, rekao je Selak.

Na novinarski upit je li bilo još nekih sličnih incidenata Selak je odgovorio kako svaki probni let ima nekih nepredviđenih situacija, ali ne u takvom obliku.

Sličnih je incidenata bilo i prigodom prethodnog remonta MIG-ova u Rumunjskoj, napomenuo je Selak dodavši kako je ipak razlika u remontima velika jer je onaj u Ukrajini 40 milijuna kuna jeftiniji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pomoćnik ministra obrane, Viktor Koprivnjak, ponovio je da Hrvatska neće preuzeti MIG-ove od Ukrajinaca dok svi zrakoplovi ne budu potpuno ispravni i sigurni, i tu neće biti nikakvih kompromisa.

Koprivnjak je također podsjetio da je ugovor s Remontnim zavodom u Odesi bio transparentan i povoljniji nego da se išlo na remont u Rumunjsku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na konferenciji je najavljeno da će MORH zbog kašnjenja zrakoplova tražiti od ukrajinske strane plaćanje penala, no još se ne zna koliko će oni iznositi.

Zapovjednik HRZ-a general, Dražen Šćuri, nije mogao reći kada će MIG-ovi biti preuzeti, jer to ovisi o ukrajinskoj strani, ali vjeruje da će to biti ubrzo. Napomenuo je da sada hrvatski zračni prostor štite dva MIG-a 21.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo