Korisnici Facebooka koji se još nisu prebacili na novi dizajn profila bit će na to prisiljeni za nekoliko tjedana. Facebook će ih automatski prebaciti na novi dizajn, sviđalo se to njima ili ne. Među ostalim promjenama izdvaja se velika fotografija (cover photo) na vrhu profilne stranice. Neki će na to mjesto postaviti svoju fotografiju, dok će se drugi odlučiti za fotografiju mačke, pasa, djece ili omiljenog fikcionalnog lika, no i dalje će pritom zadržati profilnu fotografiju.
Stara izreka kaže da ne treba knjigu suditi prema koricama. Prema novom istraživanju, izgleda da korisnici ove društvene mreže druge ljude prosuđuju upravo prema njihovim fotografijama.
Znanstvenici su otkrili da profilna fotografija na Facebooku govori ljudima sve što im je potrebno da bi stekli mišljenje o nekoj osobi. Riječi gotovo da i nisu potrebne.
Vodič kroz Facebookov novi Timeline U jednom istraživanju studenti koji su gledali fotografiju s Facebooka svog kolege koji se zabavlja s prijateljima, ocijenili su ga ekstrovertiranom osobom – iako je njegov profil pokazivao da se baš ne voli družiti s gomilom ljudi.
Iznimka se dogodila jedino kad je fotografija po nečemu bila neobična ili kad je pokazivala nekog u negativnom svjetlu. U tom slučaju ljudi su čitali tekst na profilu osobe kako bi mogli reći kakva je zapravo osoba čija je slika prikazana na tom profilu.
Vodeći autor ovog istraživanja Brandon Van Der Heide, profesor komunikologije na Sveučilištu Ohio State u SAD-u, rekao je da su "fotografije primaran način na osnovi kojeg stvaramo dojmove o ljudima na stranicama za društveno umrežavanje".
"Ljudi će prihvatiti pozitivnu sliku o vama kao dokaz kakvi zaista jeste. Ali ako je fotografija čudna ili negativna na bilo koji način, ljudi žele saznati više o vama prije nego stvore neko mišljenje", rekao je Van Der Heide.
Što je ljudima važnije – fotografija ili tekst – kako bi odlučili je li neka osoba ekstrovertirana ili introvertirana, zapitali su se znanstvenici.
"Rezultati pokazuju da je važnija fotografija", rekao je Van Der Heide.
Kad su im pokazali ekstrovertiranu fotografiju, nije bilo važno govori li prateći tekst da je riječ o ekstrovertiranoj ili introvertiranoj osobi – većina sudionika istraživanja ocijenila je tu osobu ekstrovertiranom.
Međutim, kad su im pokazali introvertiranu fotografiju, ljudi su više obraćali pažnju na tekst. Ako je i tekst pokazivao da se radi o introvertiranoj osobi, ispitanici su je tako i ocijenili. Međutim, ako je tekst pokazivao da je osoba ekstrovertirana, onda su je ocijenili nešto manje introvertiranom.
Ovi rezultati također podupiru teoriju koja kaže da ljudi općenito pridaju više pozornosti informacijama koje se mogu smatrati negativnima ili na neki način "nenormalnima".
Na stranicama za društveno umrežavanje, kao što je Facebook, korisnici zapravo očekuju da im se drugi ljudi pokažu kao sretni, uspješni i društveni, zaključili su znanstvenici.
Istraživanje je objavljeno u znanstvenom časopisu Journal of Communication.
Prethodni članci: arti-201203120340006 arti-201203080442006 arti-201203070294006 arti-201203090713006 arti-201112210467006