Cijeli život jedan umirovljeni zagrebački inženjer kupuje isključivo nove automobile.
"Protiv sam kupnje rabljenih auta jer ne znaš šta je li, mačka u vreći kupuješ", rekao je kupac Mile Nenadić.
Da ta vreća barem malo manje skriva eventualne kvarove, kaže, uvjerilo bi ga jamstvo jer sada za sina bira rabljeno vozilo.
"Da daju makar garanciju godinu dana, jer u tih godinu dana auti pokažu kakva svojstva imaju", dodao je Nenadić.
Većina trgovaca još uvijek mu to ne omogućuje. Ali kako bi se izdvojili iz velike konkurencije, neki prodavači korištenih vozila su polako počeli garantirati za vozila koja prodaju.
"Siguran je kod kupnje, vozilo je pregledano u barem pedesetak točaka, od ovjesa, kočnica, akumulatora, dakle svega bitnoga", pojasnio je Zvonimir Jurić, prodavač rabljenih vozila.
Prema podacima Europske komisije, kupce polovnih automobila u članicama Unije, popravci njihovih vozila koštaju između 1.9 i 4.1 milijardu eura. 41 njih mora kod automehaničara u prvih godinu dana nakon kupnje. A 40 posto od tih kvarova dogodi se u prvih mjesec dana te ih je zato komisija odlučila zaštititi.
U državama članicama prodavač rabljenih automobila ne smije
prodati vozilo ako je razdoblje jamstva koje daje manje od godinu
dana
No, u Hrvatskoj se tih pravila još nitko ne pridržava pa je kupac
nemoćan, ako mu se kupljeni rabljeni automobil pokvari drugi dan
nakon kupnje.
"To je čista dobra volja samog tog trgovca ali zakonski potrošači nemaju nikakvo jamstvo, dakle garanciju pri kupnji rabljenih vozila", prokomentirao je Igor Vujović iz udruge 'Potrošač'.
Nakon ulaska Hrvatske u Uniju, prodaja rabljenih vozila se udvostručila. Prošle godine prodano ih je više nego novih, a isti trend se nastavio i ove godine. No, podataka o tome koliko je njih prodano uz jamstvo – nema.