Kingova "Biljka" vene na internetu

King je bučno najavio objavljivanje svoje nove knjige na internetu kao "noćnu moru za velike izdavače", ali čini se da roman "Biljka" ne pobuđuje dovoljno veliko zanimanje

26.7.2000.
1:12
VOYO logo

Za razliku od Kingove prve elektroničke knjige, "Riding the Bullet", koja je u prvih 24 sata prodana u 400 tisuća primjeraka, prvo poglavlje "Biljke" koje se od ponedjeljka može downloadati s Kingove stranice za cijenu od jednog dolara u prvih je 15 sati skinula samo 41 tisuća čitatelja.

No, "Biljka" se u mnogočemu razlikuje od "Riding the Bullet", prvog proznog djela što ga je King objavio nakon teške prometne nesreće u lipnju 1999. u kojoj je bio ozlijeđen, a energično su ga reklamirali Kingov izdavač Simon&Schuster i web knjižare Barnes&Noble.com i Amazon.com.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Biljka" je djelomično reciklirana iz rukopisa započetog još osamdesetih godina i, osim novinskih napisa o objavljivanju na internetu, nije posebno reklamirana, a dostupna je isključivo preko Kingove stranice uz posredovanje Amazona.
King je omogućio čitateljima da čekom plate jedan dolar po downloadu, upozorivši ih kako bar 75 posto mora to i učiniti jer će inače obustaviti objavljivanje daljnih poglavlja.

Sudeći po dosadašnjoj prodaji, teško je zamisliti da će knjiga donijeti osobito veliku zaradu. No, to nije ni bio glavni cilj.
- To je prije svega eksperiment ? kaže Alan Caplan iz Amazona.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako se svi pitaju zašto nova Kingova knjiga nije tako uspješna kao prethodnice, izdavači se ni najmanje ne čude što Kingov elektronički pothvat nije zadao smrtonosni udarac klasičnom izdavašvu.

- To je samo novi oblik promocije za najvećeg pisca svijeta i pokušaj da se ljudi nauče downloadati knjige. Ali ne mislim da će pisci pohrliti da ostave svoje izdavače i objave radove online ? kaže predstavnik izdavača Time Warner.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo