Google je nakon dva mjeseca pregovora s
francuskim novinskim portalima potpisao sporazum s francuskim
predsjednikom Francoisom Hollandeom po kojem će
internetski div ustanoviti fond od 60 milijuna eura za pomoć u
prilagodbi starih medija digitalnoj tehnologiji, izvijestio je
France 24.
Google će pomoći francuskim novinskim organizacijama da povećaju
svoj prihod od internetskog oglašavanja i osnovati fond od 60
milijuna eura za financiranje inovacija u digitalnom
nakladništvu, čime je riješen spor treba li Google plaćati objavu
novinskih sadržaja u rezultatima svojih pretraga.
Sporazum, koji su u petak objavili francuska vlada i Google,
novinskim će kućama dati pristup platformama za oglašavanje na
vodećem internetskom pretraživaču.
Čitatelji i europski nakladnici zatražili su od vlada Francuske,
Njemačke i Italije da primoraju Google na plaćanje, a tvrtka je
zaprijetila da, ako joj bude naplaćivano za sadržaj, neće
indeksirati europske novinske stranice.
Tvrtka je u petak rekla da dogovor s Francuskom znači da neće
morati plaćati za kratke izvatke koji se ponavljaju na Googleovom
pretraživaču. Francuska je imenovala posrednika za vođenje
pregovora s francuskim nakladnicima, a oni su ocijenili da je
dogovor "sretan zaključak" spora.
Na potpisivanju sporazuma s Hollandeom u Elizejskoj palači bio je
izvršni predsjednik Googlea Eric Schmidt.
"Naši pretraživači generiraju milijarde klikova mjesečno, a naša
oglašivačka rješenja, u koja smo uložili milijarde dolara, njima
pomažu zaraditi na tom prometu", napisao je glede tog sporazuma
Schmidt na Google Blogu.
Sporazum će omogućiti medijskim kućama da iskoriste Googleove
oglašivačke platforme koje uključuju Ad
Sense i AdMob za
mobitele. Google mjesečno nakladnicima u svijetu upućuje oko šest
milijardi klikova, što predstavlja veliki potencijal za zaradu
prodajom reklama koje se postavljaju uz sadržaj i privlačenjem
novih čitatelja. Klikom na reklamu generira se prihod koji će se
dijeliti, no još nije poznato kako. Očekuje se, međutim, da će
veći dio ići francuskim nakladnicima.
Rast pretraživača kao instrumenta za nalaženje infromacija
utjecao je na nakladnike u cijelom svijetu, a Francuska je jedna
od zemalja koje nastoje zaštiti svoje medijske organizacije i
njihov proizvod.