Pruga Dugo Selo-Križevci /

Gorak okus pogreške za koju očito nitko nije kriv se nastavlja

Dio paketa je i korištenje EU fondova koje Vladi nikako ne ide. U jučerašnjoj emisiji prvi smo objavili razloge poništenja drugog natječaja za gradnju pruge Dugo Selo - Križevci teškog 200 milijuna eura. Na odgodu najvećeg Vladina projekta u ovoj godini stiglo je mnogo reakcija

18.3.2015.
19:35
VOYO logo

Radovi na pruzi Dugo Selo - Križevci zbog drugog poništenja natječaja neće početi još najmanje četiri mjeseca. Premijer objašnjava – samo poštujemo pravila.

"Neću tamo rezati vrpcu, neće je ni biti, ali to će krenuti 1000 posto. Dakle kad igrate po strogim pravilima, onda neke stvari znaju trajat malo duže. Ako idete preko veze, onda farbate tunele 5 puta, a građane 20 puta", poručio je ZoranMilanović.

Sindikati su mu već napisali otvoreno pismo - sumnjajući da netko farba oko najveće javne investicije u ovoj godini, 198 milijuna eura vrijedne pruge na međunarodnom teretnom koridoru koju većinski plaća Europska unija.

"Ako je tako, treba netko snositi odgovornost za nastalu situaciju. Po nama, odgovoran je ministar. Ministar apsolutno nema kontrolu nad društvima koja su nastala nakon podjele Hrvatskih željeznica", smatra Zoran Maršić, predsjednik Sindikata željezničara Hrvatske.

Kontrole nema ni cijela Vlada - kritizira šef oporbe TomislavKaramarko: "Sve u skladu sa dobrim običajima, navikama, i nesposobnošću ove Vlade".

Drugi natječaj za prugu je poništen jer je jedna ponuda bila preskupa, a onu povoljniju HŽ Infrastruktura nije mogla prihvatiti jer je u tom konzorciju bila i njihova tvrtka kći – Pružne Građevine.

Image
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL



"Možda u onom prvom natječaju je bilo nekakvih krivica, ali zato je uprava smijenjena prethodna. Ovo stvarno nije krivica HŽ Infrastrukture. Ovdje je stvar ponuditelja privatnih tvrtki koje su se javile na natječaj, ne možete potpisat natječaj koji je 49 mil EUR veći od procijenjene vrijednosti", poručio je SinišaHajdašDončić, ministar prometa.

Ne može tu, ali moglo se drugu ponudu, tvrde upućeni, samo da je tvrtka majka spriječila tvrtku kćer da sudjeluje u natječaju. No i nova uprava prvo je čekala 5 mjeseci i tek onda uvidjela sukob interesa – za koji sindikati kažu da ga ni nema.

"Znači nema niti jednog službenog dokumenta, papira, pisanog traga od Europske Unije, da tu postoji sukob interesa", kazao je IvanForgač, predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara.

Itekako ga ima - tvrdi čelnica HŽ Infrastrukture.

"Znači mi ne možemo, niti ćemo u budućnosti moći potpisati ugovor sami sa sobom", poručila je Renata Suša, predsjednica Uprave HŽ Infrastrukture.

Dvotjedni žalbeni rok počinje, a gorak okus pogreške za koju očito nitko nije kriv se nastavlja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo