Predstavnici Ford Motor Co. izjavili su u utorak da razmatraju plan o proizvodnji automobila u japanskim pogonima njihovog partnera Mazde Motor Corp. Konačna odluka nije još donesena. Japanski financijski dnevni list Nikhon Keizai Shimbun izvještava da će Mazda ? peti po veličini japanski proizvođač automobila - započeti s proizvodnjom Fordovih automobila najranije 2002. Takva odluka je logičan korak dvije tvrtke koje su započele dijeliti zajedničke platforme kroz jedinstveni motor i prijenos čime se bitno pojeftinjuje proizvodnja različitih modela.
Mazda jednako razmatra plan o proizvodnji svojih automobila u Fordovim pogonima u Europi, što je za nju, kao proizvođača ovisnog o izvozu, vrlo bitno, jer prodaja trpi zbog snage jena nad eurom i dolarom. Novine dodaju da će Mazda proizvoditi od 40 do 50 tisuća Fordovih automobila godišnje, s tim da će novi model Focusa koristiti platformu jednaku Mazdinim modelima Familia i Demio.
Analitičari misle da je predviđeni broj vrlo optimističan, jer je potražnja za Fordovim automobilima u Japanu manja od 20 000 automobila godišnje, pa i nerealan čak i kada se uključi i tržište azijskih zemalja i Australije. S druge strane, Fordova najava plana proizvodnje ojačava položaj Mazde kao ključne proizvođačke baze američke tvrtke u Aziji. Taj je položaj nedavno bio ugrožen Fordovim natjecanjem za Južnokoreanski Daewoo. U Fordu odbacuju pretpostavke po kojima će kupnja Daewooa ugroziti položaj Mazde, jer iako Mazda i Dewoo izrađuju jeftine široko dostupne automobile, oni se znatno razlikuju u modelima.