Umjesto pojeftinjenja, slobodno formiranje cijena goriva za početak je donijelo poskupljenje. Desetak lipa više cijene na Ininim crpkama vozače ne iznenađuju.
U glavnom igraču na tržištu kažu, do poskupljenja dolazi zbog stanja na međunarodnom tržištu.
"Tu prije svega mislim na porast kotacija benzina i dizela na mediteranskom tržištu. I tu je naravno tečaj dolara u odnosu na kunu", objašnjava direktorica Sektora korporativnih komunikacija Ine MarinaBurazer.
Iako Vlada na cijene više ne utječe, i dalje prate što se na tržištu događa, i zasad nemaju pritužbi.
"Mi pratimo svako povećanje cijena, i smanjenje... Nadam se da će do njih doći. Ukoliko prijeđu onu mjeru koju Ministarstvo i Vlada procjenjuje da nema razloga za to povećanje, tada imamo mehanizama to zaustaviti. Ovo nije taj trenutak, ovo je u okvirima kalkulacija kojih bi bilo i da nisu liberalizirane cijene", kaže ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak.
Kod dijela distributera cijene su ostale iste. No, Crodux već za sutra najavljuje poskupjenje, a za potez konkurencije imaju opravdanja.
"Očito su koristili istu formulu koja je vrijedila i do sada, međutim uzeli su tjedno razdoblje promjene cijene na Mediteranu, a ne dvotjedno, to je jedina razlika koja je do sada nastupila", otkriva direktor veleprodaje Crodux-derivata BrankoPoljak.
Do nove promjene cijene goriva kod Ine može doći već sutra.
"Promjena može biti jednom dnevno, ne mora biti, to će sve ovisiti o tržišnim kretanjima koje će se uzimati u obzir", rekla je Burazer.
A vozači će odsad, žele li nešto uštedjeti, morati više pozornosti posvetiti cijenama od crpke do crpke.
Prostora za uštedu, sa liberaliziranim tržištem svakako bi trebalo biti.