Prometni stručnjak Željko Marušićza Danas.hr komentirao je stravičnu nesreću koja je u petak potresla Hrvatsku. Podsjetimo, u teškoj nesreći koja se dogodila kod Karlovca, poginuli su bivši hrvatski nogometni reprezentativac Nikola Pokrivač i 42-godišnji slovenski državljanin, dok je više osoba teže ozlijeđeno.
Slovenac pređe granicu, pređe neki put, vozi oprezno, a onda, kaže Marušić, malo po malo počne nepropisno voziti jer vidi da nema policije. "Ovi koji su upoznati s cestama, njima kažemo da nema hrvatske policije i da mogu voziti kako žele".
"On je, po meni, udario brzinom od 140 kilometara na sat. Dakle, on je kršio najteže prometne propise", napominje Marušić, a o cesti na kojoj se dogodila prometna nesreća - dodaje da je cesta upravo takva kakva bi trebala biti, a i da je lošija, tvrdi, ne bi bio problem. Problem je brzina, napominje Marušić.
Istaknuo je i općenite probleme u prometu u Hrvatskoj. Upozorava da i najbolje prometnice mogu postati vrlo opasne ako ne postoji sustavna kontrola brzine i ponašanja vozača. Dobra cesta tako često postaje loša jer vozači na novim i uređenim dionicama povećavaju brzinu.
Ističe koje bi metode bile korisne za bolje ponašanje vozača
Izvrsni su auti, cesta je za pet, auti su za pet, a vozač sve to može upropastiti. Kada se u cestu ulože milijuni, kaže Marušić, onda baš tada može biti lošija za sigurnost jer vozači onda voze brže.
Prema Marušiću, prometna politika u Hrvatskoj pati od pogrešne paradigme. Previše se ulaže u rekonstrukciju prometnica, kaže on, a rješenje se može postići puno jeftinije.
"Možete s pet do deset posto tog iznosa preusmjeriti tako da tu stavite radarsku kameru, eventualne vibracijske trake i ostatkom novca riješiti još drugih deset ili 20 lokacija. Previše ulažemo u rekonstrukciju prometnica, umjesto da rješava posebnim mjerama", komentira Marušić.
Dodaje, dobra je metoda i postavljanje kutija za kontrolu brzine. Čak i ako u svakoj nema kamere, tvrdi Marušić, od njih nekoliko - možda će svaka druga raditi, a ta će prisutnost kamere utjecati na ponašanje vozača.
Konkretan slučaj pokazuje potrebu za oštrijim mjerama
O velikoj nesreći u kojoj je poginuo Pokrivač kaže da se, prema njegovoj procjeni, udarac dogodio pri brzini većoj od 140 km/h, a kontrola prometa na toj lokaciji mogla je imati presudan utjecaj na ishod.
Kao ključnu poruku, Marušić poručuje da je nužna promjena paradigme prometne sigurnosti u Hrvatskoj – s fokusom na učinkovito kažnjavanje, prevenciju i lokalna tehnička rješenja.
Za kraj, Marušić dodaje da treba povećati svjesnost kažnjavanja. Edukacija, ističe on, važan je način prevencije.
POGLEDAJTE VIDEO: Samo je ovo ostalo od automobila nakon strašne nesreće: Policajac kriv za sudar