ISTAKNUO GLAVNE PROBLEME VOŽNJE /

Prometni stručnjak komentirao stravičnu nesreću: 'Ova je mjera važnija od svih drugih zajedno'

Image
Foto: KaPortal/Boris Ščitar/Pixsell

Prometni stručnjak Željko Marušić upozorava da ulaganja u prometnu infrastrukturu, bez odgovarajuće kontrole i nadzora, mogu imati suprotan učinak od očekivanog. Iako Hrvatska ima kvalitetne ceste i vozila, vozači su ti koji su najčešće odgovorni za nesreće

19.4.2025.
12:29
KaPortal/Boris Ščitar/Pixsell
VOYO logo
VOYO logo

Prometni stručnjak Željko Marušićza Danas.hr komentirao je stravičnu nesreću koja je u petak potresla Hrvatsku. Podsjetimo, u teškoj nesreći koja se dogodila kod Karlovca, poginuli su bivši hrvatski nogometni reprezentativac Nikola Pokrivač i 42-godišnji slovenski državljanin, dok je više osoba teže ozlijeđeno.

    Nema kontrola kod nas. Meni ljudi mjesecima govore da nema policije od Osijeka do Splita. U pravilu, ima iznimno, ali praktički nema policije i to direktno utječe na loše strane prometa. To direktno izaziva opasne situacije jer naši vozači izvana - oni u Sloveniji voze drugačije. Ne bi tako vozio ni u Sloveniji ni u Austriji, ma ni približno", ističe Marušić.

Slovenac pređe granicu, pređe neki put, vozi oprezno, a onda, kaže Marušić, malo po malo počne nepropisno voziti jer vidi da nema policije. "Ovi koji su upoznati s cestama, njima kažemo da nema hrvatske policije i da mogu voziti kako žele".

Image
TRAGIČNA NESREĆA /

Smrt Nikole Pokrivača odjeknula u susjednim medijima: Šokirani detaljima nesreće

Image
TRAGIČNA NESREĆA /

Smrt Nikole Pokrivača odjeknula u susjednim medijima: Šokirani detaljima nesreće

"On je, po meni, udario brzinom od 140 kilometara na sat. Dakle, on je kršio najteže prometne propise", napominje Marušić, a o cesti na kojoj se dogodila prometna nesreća - dodaje da je cesta upravo takva kakva bi trebala biti, a i da je lošija, tvrdi, ne bi bio problem. Problem je brzina, napominje Marušić.

Istaknuo je i općenite probleme u prometu u Hrvatskoj. Upozorava da i najbolje prometnice mogu postati vrlo opasne ako ne postoji sustavna kontrola brzine i ponašanja vozača. Dobra cesta tako često postaje loša jer vozači na novim i uređenim dionicama povećavaju brzinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ističe koje bi metode bile korisne za bolje ponašanje vozača

Izvrsni su auti, cesta je za pet, auti su za pet, a vozač sve to može upropastiti. Kada se u cestu ulože milijuni, kaže Marušić, onda baš tada može biti lošija za sigurnost jer vozači onda voze brže.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema Marušiću, prometna politika u Hrvatskoj pati od pogrešne paradigme. Previše se ulaže u rekonstrukciju prometnica, kaže on, a rješenje se može postići puno jeftinije.

"Možete s pet do deset posto tog iznosa preusmjeriti tako da tu stavite radarsku kameru, eventualne vibracijske trake i ostatkom novca riješiti još drugih deset ili 20 lokacija. Previše ulažemo u rekonstrukciju prometnica, umjesto da rješava posebnim mjerama", komentira Marušić.

Dodaje, dobra je metoda i postavljanje kutija za kontrolu brzine. Čak i ako u svakoj nema kamere, tvrdi Marušić, od njih nekoliko - možda će svaka druga raditi, a ta će prisutnost kamere utjecati na ponašanje vozača.

Konkretan slučaj pokazuje potrebu za oštrijim mjerama

O velikoj nesreći u kojoj je poginuo Pokrivač kaže da se, prema njegovoj procjeni, udarac dogodio pri brzini većoj od 140 km/h, a kontrola prometa na toj lokaciji mogla je imati presudan utjecaj na ishod.

    Slovenac je vozio sumanutom brzinom. Doprinijelo bi smirivanje prometa i kontrola na obje strane. Na toj lokaciji treba postaviti kameru, ali i obavijestiti da se tamo nalazi kamera. Primjerice, u Makarskoj postoji tabla za kontrolu brzine i vozač se smiruje već kilometrima prije nadzora", napominje Marušić.

Kao ključnu poruku, Marušić poručuje da je nužna promjena paradigme prometne sigurnosti u Hrvatskoj – s fokusom na učinkovito kažnjavanje, prevenciju i lokalna tehnička rješenja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
    Povećanje izvjesnosti kažnjavanja važnija je mjera nego sve ostale zajedno. Ovaj vozač je vozio bezobzirno. Ne znam zašto se našao tamo, a ne na autocesti. Možda je štedio na cestarini. Naša je državna cesta dobro riješena, može se brzo voziti i nema kontrola, napominje Marušić.

Za kraj, Marušić dodaje da treba povećati svjesnost kažnjavanja. Edukacija, ističe on, važan je način prevencije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO: Samo je ovo ostalo od automobila nakon strašne nesreće: Policajac kriv za sudar

direkt
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike
Još iz rubrike