PAR KRITIČNIH TOČAKA /

Ekspert nakon tragične nesreće: 'Tu je već stradao veći broj ljudi, nemamo sustav nadzora...'

Za svaku tragediju koja je strašna na ovakav način pitamo se može li se spriječiti - jednim djelom da, a jedinim i ne, rekao je Rajko Horvat

25.7.2021.
20:48
VOYO logo

Dugogodišnji šef prometne policije, sada predstojnik Zavoda za cestovni promet Rajko Horvat za RTL Danas govorio je o stanju sigurnosti na cestama nakon strašne nesreće kod Slavonskog Broda u kojoj je život izgubilo 10 ljudi.

"Nadzor nad radom mobilnih radnika obavlja se u okviru Zakona o sigurnosti prometa na cestama i Zakona o cestama, a to rade inspekcija cestovnog prometa i djelatnici MUP-a“, kazao je na pitanje tko nadzire vozače.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Za svaku tragediju koja je strašna na ovakav način pitamo se može li se spriječiti - jednim djelom da, a jedinim i ne. Sustavim praćenjem rada ove kategorije profesionalnih vozača ili mobilnih radnika naravno da možemo djelomično utjecati da se ove tragedije ne događaju. Cestovni promet je kompleksan a njegov nadzor je još kompleksniji, još nemamo sustav nadzora ovakvih mobilnih radnika, sustav sigurnosti cestovnog prometa i zato se ovakve nesreće i događaju“, kaže Horvat.

Crna točka prometa

Na tom dijelu autoceste godinama zbrajamo poginule u najtežim nesrećama. "Kada bi analizirali cjelokupnu cestovnu mrežu mogli bismo naći par takvih točaka. Ovakva tragedija dogodila se na nažalost na tom djelu ceste na kojoj je već stradalo veći broj sudionika prometa, ali cjelokupna cestovna mreža u RH mora se promatrati s osnove opasnih mjesta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako autoceste su jedne od najsigurnijih prometnih objekata nažalost nemamo sustav nadzora od strane MUP-a, sustav nadzora i od ministarstva prometa pa čak i HAC bi trebali odraditi da se prateći uslužni objekti opreme sa svim onim što treba ovakvoj vrsti prometa“, kaže pa nadodaje da smo mi tranzitna država i možemo očekivati da će se ovakve nesreće događati sve češće s popuštanjem mjera i sve većim brojem sudionika u prometu.

Image
POLICIJA OBJAVILA ŠTO SE TOČNO DOGODILO /

Uhićeni vozač (52) autobusom prešao preko trave, pa se prevrnuo na bok. Preminulo je 10 ljudi

Image
POLICIJA OBJAVILA ŠTO SE TOČNO DOGODILO /

Uhićeni vozač (52) autobusom prešao preko trave, pa se prevrnuo na bok. Preminulo je 10 ljudi

Pojasevi su obavezni, ali...

Pojasevi u autobusima su obavezni još od 2009. ali malo tko se veže, a neki autobusi i dalje ih nemaju. Može li pojas doslovno sačuvati glavu u autobusnim nesrećama, upitali su stručnjaka.

"Mislim da je već profanirano da napominjemo koliko je pojas koristan i može spasiti ozljeđivanje, a koliko bi u ovom slučaju bilo manje smrtno stradalih teško je reći, ali zasigurno da pojas treba koristiti svaki put i na svakoj udaljenosti znači pojas uvijek i u svako vrijeme", zaključuje Rajko Horvat.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo