Senegalski ministar prometa Madieyna Diouf otputovao je u Marokanski glavni grad Rabat povodom nastavka razgovora iz Mauretanije o izgradnji trans-saharske autoceste. Na sastanku u Mauretaniji predsjednik Maaouya Ould Taya otkrio je plan o izgradnji autoputa dugog 3.000 kilometara koji bi spajao nigerijsko trgovačko središte Lagos s marokanskom lukom Tangiers. Izaslanici su se sastali u Nouakchottu, glavnom gradu Mauritanije koji je okružen pustinjom, a ne povezuje ga cesta čak ni s drugim gradom po veličini Nouadhibouom.
Izgradnjom autoceste bi se prekinulo natjecanje sjevernoafričkih zemalja za subsaharske veze i izolacija. Alžir i Libija su izgradili ceste kroz Saharu, a Maroko još nije. Nedostatak je ojačan početkom mjeseca kada je libijski vođa Muammar al-Gadaffi, kao prvi afrički poglavar države, proputovao cestom od obale Sredozemnog mora kroz Saharu do Togoa, na konferenciju Organizacije afričkog jedinstva.
Sjeverna luka Maroka Tangiers, udaljena samo 13 kilometara od španjolske obale, najbliža je afrička točka Europi. Međutim, pristup subsaharskoj Africi ovisi o neometanim komunikacijama kroz spornu Zapadnu Saharu, gdje pobunjenički pokret zahtjeva neovisnost od marokanske vladavine.
Maroko je na sastanku u Nouakchottu najavio da će dovršiti cestu kroz Saharu unutar četiri godine, ali kritičari ukazuju na sličnu grandioznu marokansku shemu gradnje mosta koji bi spajao Afriku s Europom preko Gibraltarskog tjesnaca. Projekt je najavljen krajem 1980-ih od bivšeg kralja Hasana II koji je rekao da će most biti dovršen prije kraja tisućljeća. Posao na izgradnji mosta, još uvijek i tek, treba započeti.