Američki tehnološki gigant Apple najvrednija je robna marka na svijetu, pokazalo je istraživanje agencije Milward Brown. Vrijednost njegovog brenda procjenjena je u izvještaju objavljenom pod naslovom BrandZ na 183 milijarde dolara, što je 37 posto vrijednosti njegove tržišne kapitalizacije.
Facebook je među tehnološkim kompanijama najviše napredovao. Njegov brend dobio je na vrijednosti 74 posto skočivši na 33,2 milijarde, pa se trenutačno nalazi na 19. mjestu, piše Reuters.
Od 10 najvrednijih brendova na svijetu čak sedam pripada tehnološkim kompanijama, izuzev McDonaldsa i Coca-Cole koji su zadržali četvrto, odnosno šesto mjesto na listi.
Zanimljivo je da je Marlboro napredovao za jedno mjesto i to unatoč brojnim kampanjama protiv pušenja koje se vode u svijetu.
Google je pak zamjenio mjesto s IBM-om i sada se nalazi na trećem mjestu, a Microsoft je zadržao peto mjesto na ljestvici.
Nick Cooper, izvršni direktor agencije Millward Brown rekao je da "snaga tehnoloških brendova proizlazi iz njihove središnje i transformacijske uloge koju igraju u suvremenom životu".
"Kada su se prvi put pojavili automobili ili kada se pojavio prvi zračni promet, oni su stvorili osjećaj slobode. Sada je na redu tehnološki sektor", rekao je Cooper.
Cooper je istaknuo takozvanu konzumeraciju IT-a u kojoj su proizvođači hardvera i softvera prisiljeni prihvaćati standarde na koje su potrošači navikli u svojim privatnim životima.
On je upozorio da su neki tehnološki brendovi ranjivi na negativno javno mnijenje, posebice na emotivne teme kao što je privatnost. Facebook i Google već su osjetili negativne posljedice zbog prikupljanja velikih količina korisničkih podataka.
Millward Brownovu listu Top 100 brendova možete pronaći ovdje