NA PUTU PREMA DOLJE: /

Volkswagen slao pisma vlasnicima vozila u pokušaju sanacije štete

Image
Foto: UWE ZUCCHI/AFP PHOTO / DPA
24.9.2015.
9:43
UWE ZUCCHI/AFP PHOTO / DPA
VOYO logo

U tome na prvi pogled nema ništa loše, normalno je da proizvođači automobila s vremena na vrijeme pozivaju vlasnike vozila na ažuriranje softwarea. Problem je u tome što su prešutili pravi razlog. Jer, iza tog pisma se ustvari krio očajnički pokušaj zadovoljavanja propisanih mjera. Vrijeme je curilo, a američke institucije svakim danom bile su sve više skeptične zbog prevelike razlike u rezultatima testa ispušnih plinova na VW dvolitarskim dizel motorima provedenim u laboratoriju i stvarnim brojkama s terena, odnosno ceste.

Danas znamo da je to ustvari bio početak Dieselgatea, najvećeg skandala u povijesti najvećeg europskog proizvođača automobila. Software koji lažira podatke o ispušnim plinovima ugrađen je u oko 11 milijuna vozila širom svijeta. Volkswagen je u nekoliko dana od početka afere izgubio trećinu vrijednosti dionica na burzi, a u srijedu je Martin Winterkorn podnio ostavku na mjesto generalnog direktora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Početak kraja VW-a i dizel motora?

Vatru će probati ugasiti s 6,5 milijardi eura, koliko su izdvojili za sanaciju štete, no jasno je kako će troškovi biti puno veći. U SAD-u im prijeti kazna od 18 milijardi dolara, a tamo je tek 500,000 "zaraženih" vozila. Istrage se šire prema Europi i Aziji, privatne tužbe na američkim sudovima se gomilaju iz sata u sat, nitko ne zna koliko će biti ukupna šteta i hoće li 24 milijarde dolara, koliko Volkswagen ima u gotovinskim rezervama, biti dovoljno za preživljavanje i novi početak.

Bankrot je riječ koja se sve više spominje u njihovom slučaju, a koliko je to realno govori i činjenica da se u cijeli slučaj uključila i njemačka kancelarka Angela Merkel, koja je temu stavila na dnevni red Bundestaga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dieselgate bio mogao utjecati i na njemačko gospodarstvo, jer u automobilskom sektoru radi 2 posto ukupune radne snage, što je oko 775,000 ljudi, a njen imidž je poprilično narušen. Neki ekonomisti će otići toliko daleko i reći da skandal u Volkswagenu predstavlja veću opasnost za njemačko gospodarstvo nego što je to grčka dužnička kriza. Jednako tako se ističe kako bi ovo mogao biti početak kraja dizelskih motora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo