U tome na prvi pogled nema ništa loše, normalno je da proizvođači automobila s vremena na vrijeme pozivaju vlasnike vozila na ažuriranje softwarea. Problem je u tome što su prešutili pravi razlog. Jer, iza tog pisma se ustvari krio očajnički pokušaj zadovoljavanja propisanih mjera. Vrijeme je curilo, a američke institucije svakim danom bile su sve više skeptične zbog prevelike razlike u rezultatima testa ispušnih plinova na VW dvolitarskim dizel motorima provedenim u laboratoriju i stvarnim brojkama s terena, odnosno ceste.
Danas znamo da je to ustvari bio početak Dieselgatea, najvećeg skandala u povijesti najvećeg europskog proizvođača automobila. Software koji lažira podatke o ispušnim plinovima ugrađen je u oko 11 milijuna vozila širom svijeta. Volkswagen je u nekoliko dana od početka afere izgubio trećinu vrijednosti dionica na burzi, a u srijedu je Martin Winterkorn podnio ostavku na mjesto generalnog direktora.
Početak kraja VW-a i dizel motora?
Vatru će probati ugasiti s 6,5 milijardi eura, koliko su izdvojili za sanaciju štete, no jasno je kako će troškovi biti puno veći. U SAD-u im prijeti kazna od 18 milijardi dolara, a tamo je tek 500,000 "zaraženih" vozila. Istrage se šire prema Europi i Aziji, privatne tužbe na američkim sudovima se gomilaju iz sata u sat, nitko ne zna koliko će biti ukupna šteta i hoće li 24 milijarde dolara, koliko Volkswagen ima u gotovinskim rezervama, biti dovoljno za preživljavanje i novi početak.
Bankrot je riječ koja se sve više spominje u njihovom slučaju, a koliko je to realno govori i činjenica da se u cijeli slučaj uključila i njemačka kancelarka Angela Merkel, koja je temu stavila na dnevni red Bundestaga.
Dieselgate bio mogao utjecati i na njemačko gospodarstvo, jer u automobilskom sektoru radi 2 posto ukupune radne snage, što je oko 775,000 ljudi, a njen imidž je poprilično narušen. Neki ekonomisti će otići toliko daleko i reći da skandal u Volkswagenu predstavlja veću opasnost za njemačko gospodarstvo nego što je to grčka dužnička kriza. Jednako tako se ističe kako bi ovo mogao biti početak kraja dizelskih motora.