Inženjeri u Fordovom Tehničkom centru u Duntonu u Velikoj Britaniji dobili su zadatak razviti novi EcoBoost 1.0 litarski motor kao okosnicu ambiciozne EcoBoost benzinske obitelji motora.
Tehnički unaprijeđen, to je krajnje štedljiv motor s tri cilindra koji daje iste performanse kao i motor s četiri cilindra, ali s mnogo većom uštedom i manjim emisijama.
Kako bi to postigli, inženjeri u Duntonu, Fordovom globalnom centru izvrsnosti za motore manjeg kapaciteta, fokusirali su se na poboljšanje termalne učinkovitosti i smanjenje trenja unutrašnjih dijelova motora posebice tijekom zagrijavanja.
Tada motor emitira najveću razinu CO2 i ostalih zagađivača. Novi motor uvodi mnoge nove tehnologije koje bi mogle biti dio DNK budućih Fordovih motora.
Joe Bakaj, potpredsjednik Globalnog oblikovanja pogonskih agregata, rekao je da novi 1.0 litarski motor možda mali po veličini, ali ogroman po naprednoj tehnologiji.
"Nitko nikad nije proizveo motor s tri cilindra kao što je ovaj. Ovo je jedan od najnaprednijih i najštedljivijih motora koji smo ikad napravili", rekao je Bakaj te dodao: "Novi motor uvodi mnoge nove tehnologije koje bi mogle biti dijelom DNK budućih Fordovih motora."
Za usporedbu, najnoviji član Fordove globalne EcoBoost obitelji motora ima gotovo isti radni volumen kao motor touring motocikla. Nikad prije Ford nije proizveo u serijskoj proizvodnji automobil s manje od četiri cilindra.
"Vozačima će se svidjeti novi 1.0-litarski EcoBoost. I to zato što pruža odličan odziv pri nižim brzinama, ima snagu, moment i glatkoću", naglasio je Bakaj.
Više detalja o novom 1.0-litarskom EcoBoost motoru biti će objavljeno u rujnu na salonu automobila u Frankfurtu u Njemačkoj.