VW je za svoje automobile tvrdio kako su zeleniji od drugih automobila te su uživali veliku reputaciju pouzdanosti i kvalitete. No odjednom "Made in Germany" ne zvuči toliko uvjerljivo nakon što je otkriveno da VW vara na eko testovima kod dizelskih motora.
"Ako nitko drugi to nije napravi, šteta će biti ograničena. Ako ispadne da je to napravilo više kompanija, ne samo Volkswagen, to će biti veliki problem za njemačku automobilsku industriju, a i gospodarstvo u cjelini", kazao je TheoVermaelen, profesor financija u poslovnoj školi INSEAD.
Sedam ključnih stvari
Volkswagen, koji je vlasnik brandova poput Porschea, Audija, Škode, Seata i Lamborghinija, pretekao je Toyotu po prodaji automobila u srpnju, no taj je položaj sada u opasnosti, kažu analitičari.
CNN donosi sedam ključnih stvari koje su sada na kocki zbog skandala:
1. Okvirno svaki deseti prodani automobil dolazi iz VW grupe
2. Autoindustrija je najveći industrijski sektor u Njemačkoj i pridonosi oko 2,7 posto BDP-a
3. Oko 20 posto izvoza Njemačke odnosi se na vozila i dijelove
4. Domaća prodaja automobila i izvoz vrijedili su oko 368 milijardi eura 2014. godine
5. Najveći dio prodaje automobila u Njemačkoj ostvaruje VW grupa koja je prošle godine imala prodaju od 202 milijarde eura
6. Oko 70% Volkswagenovih vozila prodaje se izvan Njemačke.
7. Diljem svijeta zapošljavaju 600 tisuća ljudi, a u Njemačkoj trećinu ljudi od 775 tisuća koji su zaposleni u autoindustriji.
Moguć porast potražnje za benzincima
"Čak i veći pad proizvodnje automobila na dizel i njihov izvoz neće njemačkom BDP-u izbiti više od 0,2 posto", kazao je ekonomist BerenbergHolgerSchmieding i dodaje kako mogla porasti potražnja za automobila koji nisu pogonjeni dizelskim motorima i tak bi se djelomično nadoknadio pad potražnje za dizelskim motorima.
Zbog afere "dieselgate" Švicarska je zabranila prodaju VW automobila pokretanih dizel motorima. Zabrana se odnosi na oko 180 tisuća vozila.
CNN/Danas.hr